English

از سوی صالحی امیری انجام شد

تشریح اقدامات دولت در حوزه زبان فارسی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، اقدامات این وزارتخانه در حوزه بسط و تقویت جایگاه زبان فارسی را تشریح کرد.

تشریح اقدامات دولت در حوزه زبان فارسی

به گزارش خبرگزاری موج، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با تاکید بر ضرورت احیای زبان فارسی در بیلبورد‌ها و فضای شهر اظهار کرد: ما شورای پاسداشت زبان فارسی در وزارت ارشاد داریم که به ریاست وزیر ارشاد تشکیل می‌شود و با عضویت دستگاه‌های مختلف اعم از ناجا، قوه قضاییه، ثبت شرکت‌ها و وزارت علوم و خصوصا با حضور فعال رییس فرهنگستان آقای حداد عادل این جلسات به صورت ماهانه برگزار می‌شود و این مساله را کاملا پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما نیازمند سه کار همزمان هستیم که اول هماهنگی و انسجام در سطح ملی دوم بکارگیری ساز و کارهای قانونی است که اختیارات لازم را برای اعمال قانون داشته باشیم .


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نکته سوم بحث اجرا و پیگیری است. خوشبختانه مرحله اول شکل گرفته و زمینه اصلاحات قانونی هم فراهم شده در سطح اجرا هم با قوه قضاییه و نیروی انتظامی برای پاسداشت زبان فارسی مرتب جلسه داریم و جهت‌گیری‌ها به سمت اصلاح این روند می‌رود.

وی سپس گفت: باور داریم زبان فارسی دارای هویت و تبار تاریخی است و هیچ زبانی نمی‌تواند جایگزین ارزش‌های والای زبان فارسی شود.

صالحی امیری تصریح کرد:مهم‌تر از همه کار فرهنگی است.  استفاده از صدا و سیما و رسانه‌ها و فضای مجازی برای پاسداشت زبان فارسی بسیار مهم است.

وی در ارتباط با سایر اقدامات این وزارت خانه نیز گفت: همین فرهنگ‌سازی را در حوزه پیامک‌ها داشتیم مردم از پیامک‌های لاتین عبور کردند و پیام‌های فارسی جزو فرهنگ عمومی شده است.

صالحی امیری در پایان گفت:باید صدا و سیما هم همکاری کند و البته این سازمان به این بحث باور دارد. خوشبختانه جهت گیری مثبتی آغاز شده جلسات ما در این رابطه ادامه دارد و در آینده نتایج آن را خواهید دید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه