English

حجت الاسلام هاتفی:

آیت الله بافقی، ۸ سال اجرای کشف حجاب را به تاخیر انداخت

حجت الاسلام هاتفی گفت: عملکرد برخی مسئولان و مدیران کشور، نشان می دهد آنان دین را فدای سیاست و جناح بازی خود کرده اند.

آیت الله بافقی، ۸ سال اجرای کشف حجاب را به تاخیر انداخت
به گزارش خبرگزاری موج

، حجت‌الاسلام والمسلمین نصرت الله هاتفی؛ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، تولیت حوزه علمیه سجادیه و استاد سطوح عالی حوزه علمیه، ظهور حضرت ولی عصر(عج) را راهکار حل گرفتاری های جهان اسلام، دانست و گفت: امیدواریم با ظهور امام مهدی(عج)، معضلات فرهنگی کشور، از جمله بدحجابی برخی بانوان و بدپوششی برخی مردان برطرف شود. انشالله انقلاب اسلامی ایران که ایثار و جان فشانی های امام خمینی(ره) و شهدا و حضور حماسی مردم ایران موجب پیروزی آن شد، زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) شود تا ریشه تمام بدی ها و مفاسد در جهان از بین رود.

امام جماعت مسجد سیدسجاد(ع) تهران حجاب را مرتبط با ظاهر و پوشش افراد به ویژه بانوان دانست و گفت: عفت، موضوعی درونی است و گستره آن شامل ظاهر، گفتار، کردار و پوشش افراد می شود. بنابراین ممکن است فردی باحجاب، به دلیل ضعف در عفت و معرفت دینی، مرتکب گناهان و رفتارهای خلاف عفت و کرامت انسانی شود.

 

آیت الله بافقی، ۸ سال اجرای کشف حجاب را به تاخیر انداخت

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات استکبار جهانی و عوامل آنان در از بین بردن ظواهر دین مانند حجاب و در پی آن، تضعیف باورهای دینی مسلمانان در کشورهای اسلامی مانند آنچه آتاتورک در ترکیه و رضاشاه در ایران انجام داد، خاطرنشان کرد: همیشه علما و ائمه جماعات با محوریت مساجد و حوزه های علمیه در برابر دسیسه های آنان ایستادند. برای نمونه آیت الله محمدتقی بافقی، از علمای برجسته و استاد حوزه علمیه قم در برابر کشف حجاب توسط رضاخان ایستادگی کرد و برخی گفته اند که مقاومت و تلاش او در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) موجب شد، کشف حجاب، هشت سال دیرتر در ایران انجام شود.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: دشمن با تخریب مساجد در کشورهای اسلامی در اندیشه حذف باورهای اصیل دینی مانند حجاب و جایگزین کردن اندیشه های سکولار و سطحی از دین در جوامع اسلامی است. بنابراین ائمه جماعات و دست اندرکاران مساجد باید بیش از دیگران برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در کشورهای اسلامی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانست فرهنگ ناب اسلامی را در سراسر جهان بگستراند و زمینه ساز تحولات گسترده در کشور نیز شد، اضافه کرد: طی سالیان اخیر به دلیل عملکرد نادرست و سیاست زده برخی مسئولان عالی رتبه کشور که اثرات بدی بر باورهای مردم دارد، شاهد تضعیف دین باوری و تقید به دستورات دین مانند حجاب و عفاف در جامعه هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاتفی گفت: صدا و سیما با تهیه و نمایش برخی فیلم ها، سریال ها و برنامه های ترکیبی موجب کم رنگ شدن رعایت احکام شرع در حوزه های مختلف از جمله حجاب شده است؛ موضوعی که موجب خنثی شدن تلاش های ائمه جماعات مساجد و مبلغان باوجود دشواری های بسیار می شود. امام خمینی(ره)، صدا و سیما را دانشگاه معرفی کردند، اما امروزه این دستگاه، دانشگاهِ تبلیغ اختلافات داخلی و بی توجهی به دستورات و احکام شرع شده است.

 

برخی مسوولان برجسته به اختلافات در کشور دامن زده اند

وی یادآور شد: مسئولان صاحب نفوذ کشور برای گسترش دین داری و انجام رفتارهای منطبق با دستورات اسلام تلاش کنند درحالی که اقدامات برخی از آنان برخلاف این موضوع است. همچنین برخی ائمه جماعات مساجد، مبلغان و مداحان نیز موجب افزایش اختلاف و چنددستگی در کشور شده اند. وقتی یک امام جماعت، مسجد را محل جولانِ یک جریان سیاسی قرار دهد، آنگاه جایگاه مساجد، به عنوان نقش وحدت آفرین و بی طرفانه و در پی آن، مهم ترین نهادِ علم آموری و تبلیغ دین، تضعیف و کم رنگ می شود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دستگاه های مسجدی و فرهنگی برای برگزاری جلسات آموزشی – توجیهی عفاف و حجاب پیشگام شوند و کمک های مالی لازم را به مساجد داشته باشند. هرچند بسیاری از ائمه جماعات از کم توجهی دستگاه هایی مانند مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری و ... گله مند هستند. انجام فعالیت ها و برنامه های متنوع، خلاقانه و جوان پسند، نیازمند اعتبارات مالی است درحالی که کم ترین حمایت ها از مساجد صورت نمی گیرد. در چنین وضعیتی مساجد نمی توانند با برگزاری کارگاه ها و نشست های مختلف، فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه گسترش دهند.

وی خاطرنشان کرد: گسترش عفاف و حجاب در جامعه نیازمند سیاستِ دینی است درحالی که عملکرد برخی مسولان و مدیران کشور، نشان می دهد آنان دین را فدای سیاست و جناح بازی خود کرده اند. در چنین وضعیتی، مساجد نمی توانند مردم را ارزش ها و آرمان های انقلاب همراه کنند. مسئولانی که عملکردِ نادرست دارند، در صحنه قیامت، باید پاسخگوی تلاش ها و جان فشانی های امام خمینی(ره)، شهدا و جانبازان باشند.

 

اشاعه فرهنگ دینی نیازمند اعتبارات مالی است

حجت‌الاسلام والمسلمین هاتفی گفت: بیشتر مساجد کشور، درآمد ثابت و مناسب ندارند بنابراین برای برگزاری برنامه هایی برای اشاعه فرهنگ دینی نیازمند حمایت های مادی و معنوی و تخصیص اعتبارات مالی از سوی دستگاه های فرهنگی و مسجدی کشور هستند. چگونه یک مسجد می تواند با دستان خالی، نشستی در زمینه عفاف و حجاب برگزار کند؟

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه، تشکیل اتاق فکر در مساجد برای برگزاری نشست ها و کارگاه های توجیهی باوجود امکانات اندک را ضروری دانست و گفت: گسترش قهوه خانه ها در سراسر کشور حتی روستاها و شهرهای کوچک، مانع حضور مستمر جوانان در مساجد می شود. وقتی جوانان در مساجد و سایر مراکز دینی حضور نیابند، آنگاه با دستورات و احکام دین آشنا نخواهند شد و بالتبع، شاهد افزایش بی حجابی و کاهش معرفت دینی در جامعه خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه