English

سفر دو کارگردان ارمنستانی به ایران

همزمان با برگزاری هفته فیلم ارمنستان در ایران توسط گروه هنروتجربه ،دو کارگردان جوان سینمای ارمنستان به ایران می‌آیند.

سفر دو کارگردان ارمنستانی به ایران

به گزارش خبرگزاری موج، آرام شهبازیان و آرن واتیان، دو کارگردانی هستند که در زمان برگزاری هفته فیلم ارمنستان در ایران حضور پیدا می‌کنند.

آرام شهبازیان متولد سال 1971در ارمنستان است، در سال 1994 از موسسه تئاتر و سینمای دولتی ایروان در رشته کارگردانی فارغ‌التحصیل شد.

از سال 1996 تا 1997 در لا فیمیس در رشته کارگردانی فیلم تحصیل کرد. وی رییس شرکت تلویزیون ارمنستان(Ar TV)،مدیر شرکت تلوزیون عمومی ارمنستان(Armenian Public TV) و معاون مدیر استودیو "های فیلم" بود و هم اکنون برای تلویزیون شوقاکات کار می‌کند.

در سال 2005 جایزه جشنواره بین المللی فیلم مسکو را در بخش چشم انداز برای فیلم کوتاه آکنر گرفت و درسال 2004 و 2005 جایزه بهترین کارگردانی را در بخش فیلمسازان جوان ایروان جشنواره بین المللی فیلم  با نام (Yes em) دریافت کرد.

آرن واتیان نیز در سال 1977 در ایروان ارمنستان بدنیا آمد،فارغ التحصیل رشته کارگردانی از موسسه آموزش عالی ایروان است،از سال1999 بازیگر تئاتر دراماتیک ایروان بوده است و در چندین فیلم نیز ایفای نقش کرده است.

در سال 2012 فیلم کوتاه (مرد رسی) را کارگردانی کرد و توانست مدال طلای فیلم کوتاه جشنواره بین‌المللی فیلم یونیکا اتریش را در بخش «بهترین فیلم‌های حرفه‌ای» بدست آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه