English

یک دوئت دو نفره در «خیال‌های رنگی ما»

آثار آنا نعیمی و سیاوش ریاحی در یک نمایشگاهی دو نفره با عنوان «خیال‌های رنگی ما» روی دیوار خواهند رفت.

یک دوئت دو نفره در «خیال‌های رنگی ما»

به گزارش خبرگزاری موج، نمایشگاه «خیال‌های رنگی ما» که به نمایش نقاشی‌های آنا نعیمی و سیاوش ریاحی اختصاص دارد، از 23 تیرماه افتتاح خواهد شد. در این نمایشگاه، آثار این هنرمندان به نمایش درخواهد آمد.

این هنرمندان جوان در توضیح نمایشگاه آورده‌اند: مجموعه‌ای که آماده شده، در سبک آبستره یا انتزاعی است. در این مجموعه از آثار که مشاهده می‌کنید اشکال و فرم‌ها نه با قاعده مشخص، بلکه براساس حدوثی است که تخیل و الگوهای خیال‌پردازانه هنرمند را در لحظه مجاب به کارگذاشتن آن می‌کند. ترکیب انباشته از فرم توام با تنوع بسیار باعت خلق اثر شده است.

در این مجموعه از طبیعت، فقط برای الهام کمک گرفته شده و به هیچ وجه عناصر طبیعی در مجموعه دخالت داده نشده است. آنچه این آثار را نسبت به دیگر آثار متفاوت کرده، این است که با وجود تکرار، بعضی از فرم‌ها موجودیتی غیرقابل پیش‌بینی دارند. این عامل و تنوع کمیتی اثر درآکوردی از خیال‌پردازی هنرمند و نیز وضعیت انتزاعی اثر موجودیتی سیال را هم براثر و هم بربیننده ایجاد کرده و هیجان اثر را بالا برده است و تلویحا باعث تفسیرپذیری و برداشت‌های متعدد از اثر شده است. چنانچه تجمع فرم‌ها و گروه‌بندی اجزا می‌تواند به صورت سیال وضعیت‌های متغییری را به لحاظ صوری دربیننده بوجود آورد و آن را در الگویی چندلایه تغییرپذیر کند. فضای خیال‌پردازانه و البته انتزاعی که صوری خیالی را درلحظه برای هنرمند به ارمغان می‌آورد در عرفان ما به نوعی در نسبت با خاطره ازلی قابل توضیح است.

سیاوش ریاحی متولد سال 1367 است و فعالیت هنری خود را از سال 1385 آغاز کرده است. فعالیت‌های هنری این هنرمند شامل برگزاری نمایشگاه انفرادی در گالری احسان ۱۳۹۱، نمایشگاه گروهی منتخب آثار نقاشان حرفه‌ای ایران در گالری خاورمیانه سال ۱۳۹۲، نمایشگاه گروهی منتخب آثار اعضای گروه نقاشی الیاد در گالری هنر ایران سال ۱۳۹۳، نمایشگاه گروهی منتخب گروه هنرمندان تجسمی معاصر استان تهران در گالری هنر ایران سال ۱۳۹۳، نمایشگاه گروهی در خانه هنرمندان ایران سال 1394 و آنا نعیمی سال 1373 است فعالیت هنری خود را از سال 1391 آغاز کرده است.

این نمایشگاه از 23 تا 29 تیرماه در گالری فردا برپا خواهد بود و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰ به گالری واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲، واحد 2 مراجعه کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن 86072602 تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی