English

وزیر ارشاد در دیدار با آیت الله ناصری:

چالش های فرهنگی به دلیل فاصله گرفتن نسل جوان از ریشه های خود است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چالش های و شکاف های امروز فرهنگی به دلیل فاصله گرفتن نسل جوان از ریشه های خود است.

به گزارش خبرگزاری موج، سید رضا صالحی امیری در دیدار با آیت الله ناصری استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه همواره خود را مدیون علما می دانم، گفت: همیشه نسبت به نفوذ کلام شما احساس دین میکنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه چالش های و شکاف های امروز فرهنگی به دلیل فاصله گرفتن نسل جوان از ریشه های خود است؛ تصریح کرد: برای احیای ارزش های اخلاقی و پر کردن خلاهای معنوی یک راه بیشتر نداریم و آن هم بازگشت به سرمایه های معنوی در حوزه فرهنگی؛ معرفتی و دینی است چراکه ارتباط با غرب رهیافت فرهنگی برای ما نداشته است.

وی راه بازگشت به ارزش های اخلاقی را بازگشت به قرآن و عترت دانست و تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 3 حوزه فعالیت های دینی را پیگیری می کند؛ یکی در حوزه اوقاف و امور خیریه است که 8 هزار امامزاده واجب التعظیم را به قطب فرهنگی تبدیل کردیم و با هدف گذاری فرمایش رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) مبنی بر وجود 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور برای این مهم تلاش می نماییم و امروز قریب به 2 میلیون حافظ قرآن از یک تا 30 جزء در کشور داریم.

صالحی امیری با اشاره به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امسال بودجه این معاونت 100 درصد افزایش داشته چراکه راه بازگشت به معنویت در جامعه را قرآن می دانیم و البته در کنار آن بحث عترت را نیز پیگیری می نماییم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره وجود کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: اکنون 23 هزار کانون فرهنگی هنری مسجد در کشور زیر نظر ائمه جماعات مساجد فعالیت دینی و فرهنگی دارند همچنین بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام) در 77 کشور دنیا و 31 استان کشور برنامه های مرتبط با فرهنگ رضوی را برگزار می کنند و امروز بیش از دو هزار برنامه مرتبط با این بنیاد برای اشاعه فرهنگ رضوی برگزار می شود.

وی افزود: فرهنگ رضوی در جامعه ما به دلیل عشق به امام رضا (علیه السلام) پذیرش دارد و برای اینکه این عشق را به معرفت تبدیل کرد باید برنامه های مختلف فرهنگی و هنری انجام شود.

صالحی امیری تجلیل از بزرگان و مبانی معرفتی آنان را تاثیر گذار دانست و اضافه کرد: نسل ما تحت تاثیر مبانی معرفتی شما بودیم و باید این سرمایه به نسل امروز منتقل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قدمت یک صد ساله انجمن مفاخر گفت: باید نسل جدید با آثار؛ قلم و کلام بزرگان جامعه آشنا شوند تا بدانند چه کسانی سرمایه های آنها هستند. بنابراین به صورت ماهیانه همایش هایی برای شناساندن بزرگان کشور به نسل جوان برگزار می کنیم و در این راستا از روش های مختلف نگارش کتاب و ساختن مستند و... استفاده می شود.

آیت الله محمدعلی ناصری نیز در این جلسه با بیان اینکه توفیقاتی که در مسیر انجام فعالیت برای شما حاصل می شود را امام زمان(عج) به شما عنایت می کند و امیدواریم در مسیری که قرار گرفتید موفق باشید؛ اظهار کرد: در خلال پیاده کردن اهداف مشکلاتی ایجاد می شود که با توسلات آن را برطرف کنید.

این استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر اینکه امام زمان (عج) لحظه ای از شما غافل نیست؛ تصریح کرد: تلاش کنید اعمالی که انجام میدهید مورد رضای حق باشد و بازوی رهبری باشید.

دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت الله ناصری با حضورمحمد مهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی؛ محمدامین عارف نیا رئیس حوزه وزارتی و مهرداد آگاهی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت الاسلام و المسلمین ارزانی مدیرکل حجت الاسلام و المسلمین معتمدی معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان 15 تیرماه برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه