English

جزئیاتی از یک جشنواره نمایشی برای خردسالان

جزئیات جشنواره هنرهای نمایشی «چرخ و فلک» برای گروه سنی ۳ تا ۷ سال تشریح شد.

جزئیاتی از یک جشنواره نمایشی برای خردسالان

به گزارش خبرگزاری موج، صبح روز یکشنبه (۱۱ تیرماه) نشستی خبری با حضور شبنم قلی‌خانی و حامد زحمتکش، دبیر و قائم مقام دبیر جشنواره هنرهای نمایشی چرخ‌وفلک در سالن کنفرانس تئاترشهر برگزار شد.

در این نشست با اعلام اینکه این رویداد هنری که برای اولین‌بار به صورت تخصصی ویژه خردسالان و بدون هیچ حمایتی با همت موسسه تماشاگان برگزار می‌شود، توضیح داده شد: جشنواره بازه زمانی مشخصی مانند روال عادی جشنواره‌ها ندارد و بیشتر یک پروسه را دنبال می‌کند که بر این اساس گروه‌های نمایشی که در واقع همان خانواده‌ها هستند به همراه خردسالان خود فیلمی را از کار نمایشی خود که بیشتر در قالب تئاتر خلاق خواهد بود در سایت آپارات آپلود می‌کنند و بعد این فیلم‌ها بررسی شده و انتخاب می‌شوند.

دست‌اندرکاران این جشنواره با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنند با حضور روانشناس و برگزاری جلساتی با خانواده‌ها، از آسیب‌های روحی احتمالی به خردسالان که ممکن است تصور کنند آثارشان برگزیده نشده، جلوگیری کنند اعلام کردند: تمرکز این رویداد بر تئاتر خلاق است و در پروسه تئاتر خلاق اجرا در مقابل تماشاگر توصیه نمی‌شود بلکه بیشتر پروسه تمرین تأثیرگذار است.

به گفته قلی‌خانی و زحمتکش، مهلت ارسال فیلم‌ها در سایت آپارات تا دوم مردادماه است و پس از آن اجرایی با حضور تماشاگران محدود در یکی از سالن‌های فرهنگی-هنری در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ شهریورماه برگزار خواهد شد و بعد در ۲۵ شهریورماه هم جشنواره به پایان می‌رسد.

شبنم قلی‌خانی همچنین در بخشی از این نشست با بیان اینکه جشنواره در چند مرحله مختلف برگزار می‌شود،‌ تأکید کرد: هدف ما از این پروسه این است که بچه‌ها به یک تکامل شخصیتی برسند و در این روند چیزهایی را یاد بگیرند. ضمن اینکه در روز اختتامیه تمام کسانی که کارشان به مرحله آخر رسیده به یک اندازه تقدیر می‌شوند.

پیش از این حمید جبلی ـ رییس این جشنواره ـ گفته بود: نیاز به این جشنواره بنیادین هست، دانشکده و مدرسه بازیگری وجود دارد اما همه این‌ها به تماشاچی نیازمند است. این جشنواره قصد ندارد که بچه‌های زیر دبستان را به بازیگر تبدیل کند بلکه ما می‌خواهیم تماشاچی‌های خوبی برای آینده تئاتر تربیت کنیم.

فراخوان پوستر این جشنواره به زودی منتشر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی