English

برنده جایزه کشورهای مشترک‌المنافع معرفی شد

نویسنده‌ای از جمهوری ترینیداد و توباگو موفق شد جایزه ۵۰۰۰ پوندی داستان کوتاه کشورهای مشترک‌المنافع ۲۰۱۷ را به خانه ببرد.

برنده جایزه کشورهای مشترک‌المنافع معرفی شد

به گزارش خبرگزاری موج، «بوک‌سلر» نوشت: «اینگرید پرساد» نویسنده‌ای اهل جمهوری ترینیداد و توباگو که کشوری شامل دو جزیره در دربای کارائیب است، موفق شد جایزه این دوره داستان کوتاه کشورهای مشترک‌المنافع را از آن خود کند.

این جایزه به صورت سالانه برگزار می‌شود و به داستان‌های چاپ‌نشده نویسندگانی از کشورهای عضو اتحادیه مشترک‌المنافع که به زبان انگلیسی نوشته و یا ترجمه شده باشند، تعلق می‌گیرد. هدف از این جایزه که ریاست هیات داوران آن را «کامیلا شمسی» بر عهده دارد، توجه بیشتر به نویسندگانی است که به خاطر وضعیت ضعیف نشر در کشورهای‌شان، شناخته نمی‌شوند. در این دوره تعداد شرکت‌کنندگان در این رقابت ادبی بی‌سابقه بود و به ۶۰۰۰ نفر رسید.

«سوپ شیرین» نام داستان برنده جایزه «پرساد» است که از طریق پرداختن به شکلات، موضوعاتی چون مشکلات خانوادگی، بیماری و مرگ را مورد توجه قرار داده است. این نویسنده جایزه خود را طی مراسمی که در سنگاپور برگزار شد، از دستان «کاترین لیم» نویسنده دریافت کرد.

«پرساد» در سال ۲۰۱۴ اولین رمانش را با عنوان «اگر هرگز به خانه نمی‌رفتم» منتشر کرد و در حال حاضر روی دومین اثرش کار می‌کند. او که در باربادوس و لندن زندگی می‌کند، درباره داستان برنده جایزه‌اش گفت: «سوپ شیرین» داستانی خودمانی است که سعی دارد سوالاتی جهانی مطرح کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه