English

دبیر جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان:

جشنواره فیلم‌های کودک فرصتی برای گفت‌وگو است

دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در دیدار با داوران کودک و نوجوان این جشنواره، خطاب به آن‌ها گفت: جشنواره فرصت گفت‌وگو کردن و یادگیری خوب گفت‌وگو کردن را فراهم می‌کند و قرار است متفاوت بودن را در جشنواره بیاموزیم.

جشنواره فیلم‌های کودک فرصتی برای گفت‌وگو است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، جلسه دیدار دبیر این جشنواره با داوران کودک و نوجوان در نخستین روز جشنواره (جمعه، ۹ تیر ماه) در پردیس سینمایی چهار باغ برگزار شد.

علیرضا رضاداد در این جلسه گفت: همه ما با هم تفاوت‌هایی به لحاظ شرایط اجتماعی و فردی و موقعیت‌های‌مان داریم، اما همیشه نمی‌توانیم این تفاوت‌ها را بروز دهیم و ناگزیریم از آن‌ها بگذریم و بنا به تغییر شرایط از این تمایل صرف‌ نظر می‌کنیم.

وی تاکید کرد: پدر و مادرهای‌مان همیشه در حال راهنمایی ما هستند. آن‌ها به ما می‌گویند چه کاری را انجام دهیم و چه کاری را انجام ندهیم. البته این موقعیت اجتناب‌ناپذیر است. خود شما هم وقتی بزرگ شوید با فرزندان‌تان همین‌طور رفتار می‌کنید و خودتان را در برابر فرزندان‌تان مسئول می‌دانید، اما اینجا در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان شما در موقعیتی قرار دارید که می‌تواند وجوه متمایز خودتان با دیگران را بروز دهید.

دبیر این جشنواره با اشاره به فراهم آمدن فرصت گفت‌وگو با یکدیگر در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، گفت: از میان چند میلیارد نفر مردم کره زمین، این فرصت برای شما ۶۰ نفر پیش‌آمده تا این یک هفته برای این هدف مشترک باهم باشیم. هفته‌ای که دیگر تکرار نمی‌شود. البته هیچ‌کدام از موقعیت‌های زندگی انسان تکرار نمی‌شود، اما فرصتی که در این جشنواره برای تماشای فیلم و ارائه نظرات‌تان دارید تا ابد با شما و در خاطر شما خواهد ماند.

رضاداد ادامه داد: در این هفته باید خودمان را معرفی کنیم و همدیگر را بشناسیم. فکر می‌کنم اگر خودمان باشیم و تحت‌ تاثیر دیگران قرار نگیریم، وقتی فیلمی به‌عنوان فیلم برتر انتخاب می‌شود،‌ خوشحال می‌شویم. چون با خودمان می‌گوییم من نظرم را گفتم و حالا آن فیلم انتخاب نشد. اما اگر نظر حقیقی خودمان را نگوییم و فیلمی تحت‌ تاثیر نظر غیرحقیقی ما برنده شود تا سال‌های سال از خودمان می‌پرسیم چرا نظر حقیقی‌ام را نگفتم. بنابراین درخواستی که از شما داریم این است که خودتان باشید و نظرات خودتان را درباره فیلم‌ها بیان کنید.

وی خطاب به والدینی که در سالن حضور داشتند هم گفت: ما این توصیه را برای مربیان و پدر و مادرها هم داریم که چون در بسیاری از مواقع به بچه‌های‌مان اجازه نمی‌دهیم خودشان باشند  از این فرصت برای شناخت بهتر و بیشتر فرزندان استفاده کنند.

او افزود: ما به‌عنوان مربیانی که به سرنوشت فرزندان‌مان علاقه داریم،‌ هرچه می‌خواهیم به آن‌ها می‌دهیم تا بخورند یا هر کاری که ما می‌خواهیم انجام می‌دهند و فرآیند تربیت را یکسره می‌پنداریم و آن‌ها هیچ فرصتی پیدا نمی‌کنند تا خودشان باشند. بنابراین شما هم در این هفته می‌توانید متفاوت بودن را تجربه کنید. ما می‌توانیم یک بار دیگر فرزندان‌مان را کشف کنیم و این تجربه لذت‌بخش را از سر بگذرانیم. تجربه کنیم چطور می‌شود در عین متفاوت بودن با هم باشیم و گفت‌وگو کنیم.

سپس داوران کودک و نوجوان جشنواره، سرودی درباره جشنواره خواندند و یک فیلم غیرایرانی به‌عنوان یک تجربه کارگاهی داوری برای آن‌ها به نمایش درآمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه