English

پرتره زنان قدرتمند در کنار زنان شکننده در یک نمایشگاه

آثار میترا بابایی در نمایشگاهی انفرادی با عنوان «زنان و زمان» روی دیوار خواهد رفت.

پرتره زنان قدرتمند در کنار زنان شکننده در یک نمایشگاه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی گالری فردا، این گالری در نمایشگاهی که جمعه پیش رو افتتاح خواهد شد، آثار میترا بابایی را به‌نمایش درخواهد آورد. در این نمایشگاه حدود ۳۵ اثر برای عرضه و نمایش انتخاب شده است.

بابایی در استیمنت و توضیح نمایشگاهش آورده است: از آنجا که در طول تاریخ، زنان در اجتماع جایگاه متفاوتی داشته‌اند سعی کرده‌ام در نقاشی‌هایم به چهره زنان بیشتر بپردازم. در گذشته زن جنس دوم تلقی می‌شده و دچار محدودیت‌هایی در اجتماع بوده، به همین دلیل در ابتدا نقاشی‌هایم تنها حول زنان و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بر آنان بوده، زنانی با چهره‌های مات و چشمانی مغموم با گردن‌هایی کشیده که حاکی از بلندپروازی و آرزوهای بزرگی بود که این زنان در پس مشکلات و محدودیت‌ها در دل‌شان نهان بوده است.

به مرور زمان می‌بینیم که این محدودیت‌ها در حال کمرنگ شدن هستند و حضور زنان را در اجتماع بیشتر شاهد هستیم. من نیز در کارهایم به این پرتره‌ها ترکیب‌بندی اضافه کردم و آنان را در حین انجام فعالیت‌های اجتماعی قرار دادم. گویی به آرزوهای‌شان نزدیک‌تر می‌شوند. برای کشیدن پرتره‌هایم از چهره زنانی قدرتمند و زحمتکش یا برعکس، زنانی افسرده و شکننده استفاده می‌کنم. نوعی روانشناسی چهره برایم محسوب می‌شود. پیش می‌آید زنی با چهره‌ای مغموم اما لبخندی تصنعی سعی بر آرام نگه داشتن فضای خانه داشته و من فکر می‌کنم همه ما با چنین زنانی در لحظاتی روبهرو بوده‌ایم. برای من این لبخند و آن چشمان غمگین، ترکیبی بین این دو احساس قابل ستایش بوده و سعی بر نشان دادنش در نقاشی‌هایم دارم با روایت‌ها و فضاهایی متفاوت.

این نمایشگاه از ۹ تا ۱۵ تیرماه در گالری فردا برپا می‌شود و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲، واحد ۲ مراجعه کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن ۸۶۰۷۲۶۰۲ تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه