English

نویسنده «رمز داوینچی» از کتاب جدیدش گفت

«دن براون» نویسنده رمان‌های پرفروشی چون «رمز داوینچی»، درباره اثر جدید خود که «منشا» نام دارد، صحبت کرد.

نویسنده «رمز داوینچی» از کتاب جدیدش گفت

به گزارش خبرگزاری موج، «شیکاگو تریبیون» نوشت: «دن براوان» رمان‌نویسی که آثاری چون «رمز داوینچی»، «فرشتگان و شیاطین» و «دوزخ» را در کارنامه‌اش دارد، با رونمایی از جلد جدیدترین رمانش درباره موضوع این کتاب مطالبی را بیان کرده است.

«براون» که استاد ترکیب کردن نمادها، مذهب و روایت‌های پیچیده است، اعلام کرده «منشا» روز سوم اکتبر روانه بازار می‌شود. پیش‌تر تاریخ ۲۶ سپتامبر به عنوان روز انتشار این کتاب اعلام شده بود.

«منشا» که باز هم با محوریت شخصیت «رابرت لانگدن» استاد نمادشناسی دانشگاه «هاروارد» نوشته شده، در اسپانیا و پس از رسیدن او به موزه «گوگنهایم» اتفاق می‌افتد. او این سفر تحقیقاتی را برای پرده برداشتن از رازی انجام می‌دهد که ممکن است علم را تغییر دهد. این ماجرا آن‌قدر پیچیده می‌شود که «لانگدن» مجبور به فرار از موزه می‌شود.

«براون» در این‌باره نوشته است: طی چند سال اخیر من زمان زیادی را در اسپانیا گذراندم.

او همچنین اشاره کرده که علت این سفرهای متعدد در ویدیویی که درباره کتاب منتشر شده، دیده می‌شود. در این فایل ویدیویی، مکان‌های مختلف گردشگری بارسلونا نشان داده شده است.

این کتاب می‌خواهد به دو سوال پاسخ دهد: ما از آمده‌ایم؟ و به کجا می‌رویم؟

ناشر این رمان پیش‌تر گفته بود: «دن براون» در این کتاب هم سبک پرطرفدار خود را که تلفیقی از کدگذاری، مذهب، تاریخ، علم، ‌هنر و معماری است پی گرفته است. «رابرت لانگدن» نمادشناس «هاروارد» در «منشا» وارد مباحث خطرناکی درباره دو سوال اصلی بشر می‌شود و به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

ناشر «براون» گفته که کتاب‌های این نویسنده در کل بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه در سطح جهان فروش داشته‌اند و تاکنون به ۵۵ زبان برگردانده شده‌اند. «بوک‌سلر» اعلام کرده رمان‌های این نویسنده آمریکایی تاکنون ۱۶ میلیون جلد در انگلستان فروش داشته که تنها چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه از آن به «رمز داوینچی» اختصاص دارد. فروش «دوزخ» که سال ۲۰۱۳ روانه کتاب‌فروشی‌ها شد، در این کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار جلد بوده است.

«قلعه‌ دیجیتال» (۱۹۹۸)، «نقطه‌ فریب» (۲۰۰۱)، «فرشتگان و شیاطین» (۲۰۰۲)، «رمز داوینچی» (۲۰۰۳)، «نماد گمشده» (۲۰۰۹) و «دوزخ» (۲۰۱۳) از مهم‌ترین کتاب‌های این نویسنده هستند که طرفداران بسیاری در دنیا دارند. «رمز داوینچی» و «فرشتگان و شیاطین» در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ مورد اقتباس سینمایی قرار گرفتند و نقش اصلی آن‌ها را «تام هنکس» ستاره‌ هالیوودی ایفا کرد. «دوزخ» جدیدترین رمان پرفروش «براون» است که فیلم برگرفته از آن در اکتبر ۲۰۱۶ به روی پرده‌ می‌رود.

«ران هوارد» کارگردان «دوزخ» است که فیلمنامه آن را «دیوید کوپ» به همراه «برایان گریزر» براساس رمان «براون» به نگارش درآورده است. همکاری پیشین این گروه «رمز داوینچی» بود که در سال ۲۰۰۶ فروشی ۷۵۸ میلیون دلاری را کسب کرد. قسمت دوم مجموعه رمان‌های «براون» که «فرشتگان و شیاطین» نام داشت هم سال ۲۰۰۹  مورد اقتباس قرار گرفت و فروشی ۴۸۶ میلیون دلاری را نصیب این گروه فیلم‌سازی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه