English

«ترکمن‌ها» از مجموعه «ایران من» منتشر شد

دومین کتاب از مجموعه «ایران من» با عنوان «ترکمن‌ها» به قلم علی گلشن منتشر شد.

«ترکمن‌ها» از مجموعه «ایران من» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج، «ترکمن‌ها» توسط واحد کودک و نوجوانان انتشارات دفتر پژوهش‌های فرهنگی - کتاب‌های قلک - راهی بازار شده است.

این کتاب که دارای متن ساده در کنار تصاویر فراوان است، به شیوه زندگی، بازی‌های سنتی،  جشن‌ها و مراسم، پوشاک، خوراک‌، زیورآلات، صنایع دستی و... در یک کلام فرهنگ مردم ترکمن به عنوان یکی از اقوام ایرانی می‌پردازد.

به گفته گلشن، برای تالیف این کتاب از نظرات مشاوران زیادی مثل استادان و پژوهشگران ترکمن و اعضای برجسته شورای کتاب کودک همچون توران میرهادی، نوش‌آفرین انصاری، محمود روح‌الاامینی، ناصر تکمیل همایون و ... بهره برده شده است.

پیش‌تر کتاب «نورزوز» به قلم فرمهر منجزی و  اعظم محبوبی به عنوان اولین اثر از مجموعه «ایران من» توسط این موسسه انتشاراتی منتشر شده بود.

همچنین کتاب «خرس‌ها و گوشتخواران کوچک» سومین کتاب از مجموعه کتاب‌های «پستانداران ایران» به قلم علی گلشن راهی بازار می‌شود.

این  کتاب که به معرفی خرس‌های ایرانی و خانواده‌ گوشت‌خواران کوچک همچون راسوها، سمورها، خدنگ‌ها، و ... می‌پردازد، هم‌اکنون در مرحله صفحه‌آرایی است و قرار است توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راهی بازار شود.

دو اثر تالیفی دیگر این نویسنده با عنوان‌های  «گربه‌سانان» و «سگ‌سانان و کفتارها» نیز مشتمل بر عکس‌های اوریجینال از عکاسان ایرانی راهی بازار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه