English

برنده «پن/پینتر» در میان نامزدهای جایزه «فوروارد»

اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی جایزه شعر «فوروارد» ۲۰۱۷ با نامزدی «مایکل لانگلی» اعلام شد.

برنده «پن/پینتر» در میان نامزدهای جایزه «فوروارد»

به گزارش خبرگزاری موج، «گاردین» نوشت: برنده جایزه «پن/پینتر» ۲۰۱۷ به عنوان یکی از نامزدهای مرحله نهایی جایزه ۱۰ هزار پوندی شعر «فوروارد» معرفی شد.

در این فهرست «مایکل لانگلی» ایرلندی با ۷۷ سال سن، مسن‌ترین شاعر لقب گرفته و با شاعرانی چون «سینیاد موریسی» و «امیلی بری» به رقایت می‌پردازد. او اخیرا جایزه مهم «پن/پینتر» ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است. «لانگلی» که از شهروندان بلفاست و دوست «شیموس هینی» ـ شاعر فقید ایرلندی و برنده نوبل ادبیات ـ است، در مجموعه «تپه فرشتگان» از مناظر زادگاهش، اولین نامه عاشقانه به همسرش، مشکلات زندگی و آخرین دیدارش با «هینی» سروده است.

این جایزه‌ سالانه شامل سه بخش بهترین مجموعه شعر (۱۰ هزار پوند)، بهترین کتاب شعر اول (۵۰۰۰ پوند) و قطعه برگزیده (۱۰۰۰ پوند) می‌شود و تاکنون به چهره‌های سرشناسی چون «تد هیوز»، «کارول آن دافی»، «دون پترسون» و «شین اوبراین» اعطا شده است.

در بخش بهترین مجموعه شعر که جایزه‌ای ۱۰ هزار پوندی را به همراه دارد، اکثریت با شاعران زن است و تنها مرد نامزدشده، «لانگلی» است. «سینیاد موریسی» ایرلندی، «امیلی بری» برنده سال ۲۰۱۳ «فوروارد» در بخش اولین مجموعه شعر، «نوار الصدر» و «تارا برگین» هم برای کسب جایزه این بخش تلاش می‌کنند.

اسامی «ماریا اپیچلا»، «نیک ماکوها»، ‌«اریک لنگلی»، «اوشن وونگ» و «ریچارد جورجز» در بخش بهترین اولین مجموعه شعر «فوروارد» ۲۰۱۷ دیده می‌شود.

نامزدهای نهایی جایزه ۱۰۰۰ پوندی بهترین قطعه شعر نیز «ملیکا بوکر»، «مری جین چان»، «هارمونی هالیدی»، «ایشیون هاچینسون» و «این پترسون» هستند.

جایزه ادبی «فوروارد» اولین‌بار سال ۱۹۹۱ با دو هدف اصلی افزایش تعداد مخاطبان شعر و همچنین معرفی و تشویق شاعران نوقلم در سطح انگلستان و ایرلند اعطا شد و هر سال سه برنده را در بخش‌های بهترین مجموعه شعر، قطعه برگزیده و بهترین کتاب شعر اول معرفی می‌کند. این جایزه ادبی امسال بیست‌وششمین دوره خود را می‌گذراند. برندگان نهایی «فوروارد» ۲۰۱۷ روز بیست‌ویکم سپتامبر طی مراسمی در لندن معرفی خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه