English

برنامه طرح «با من بخوان» برای تابستان

کارشناسان طرح «با من بخوان» در تابستان سال جاری با بسته‌های کتاب در برخی مناطق محروم کشور با بچه‌ها همراه می‌شوند.

برنامه طرح «با من بخوان» برای تابستان

به گزارش خبرگزاری موج، هم‌زمان با آغاز فصل تابستان، کارشناسان برنامه «با من بخوان» بر آن شده‌اند با ارسال بسته‌های تابستانی کتاب برای کودکان برخی مناطق همچون سیستان و بلوچستان، کوهدشت لرستان، حاشیه شهر اصفهان، حاشیه شهر تهران و برخی مناطق دیگر، تابستان کودکانی را که در سراسر سال گذشته زیر پوشش برنامه «با من بخوان» بوده‌اند، با کتاب‌خوانی همراه کنند.

در آخرین سفر کارشناسان «با من بخوان» به مناطق گوناگون در اردیبهشت‌ماه سال جاری، شماری از آموزگاران آمادگی خود را برای باز نگاه داشتن مدرسه‌های خود، چند روز در هفته و خواندن و به امانت سپردن کتاب به کودکان اعلام کردند. با توجه به این‌که در این مناطق کودکان هیچ امکان تفریحی را برای گذران اوقات فراغت در تابستان ندارند، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در پاسخ به این درخواست و نیاز کودکان، بسته‌های کتاب برای همه گروه‌های سنی کودکان آماده و به مناطق ارسال کرده است تا کتابخانه‌های کوچک تابستانی خود را در هر کجا که می‌توانند برپا دارند.

بنا بر اعلام، در این برنامه انتشارات فنی ایران، نشر هوپا، انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و همچنین صندوق آموزش و توانمندسازی کودکان کار و محروم وابسته به این موسسه در کنار هم قرار گرفتند تا مجموعه‌ای از کتاب‌های باکیفیت و گیرا را برای تابستان کودکان این مناطق فراهم کنند.

در اجرای طرح کتابخانه‌های کوچک تابستانی، کودکان و نوجوانانی که در سال گذشته با ادبیات کودکان و شیوه‌های بلندخوانی آشنا شده‌اند به یاری مربیان و آموزگاران خود می‌آیند تا این کتابخانه‌های کوچک را در طول تابستان در مدرسه، مسجد یا حتی خانه‌های خود فعال نگاه دارند. در پایان تابستان، تمامی کتاب‌های کتابخانه‌های کوچک تابستانی به کتابخانه‌های کلاسی‌ بازگردانده می‌شوند تا در سال آینده تحصیلی نیز دوباره مورد استفاده کودکان قرار گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه