English

رمان گرافیکی «کشتن مرغ مقلد» به بازار می‌آید

بنیاد «هارپر لی» مجوز انتشار نسخه گرافیکی رمان «کشتن مرغ مقلد» این نویسنده فقید را صادر کرد.

رمان گرافیکی «کشتن مرغ مقلد» به بازار می‌آید

به گزارش خبرگزاری موج، «گاردین» نوشت: رمان «کشتن مرغ مقلد» شاهکار ادبی «هارپر لی» که اولین‌بار در سال ۱۹۶۰ منتشر شد و تاکنون بیش از ۴۰ میلیون نسخه فروش داشته، به کتاب گرافیکی تبدیل می‌شود.

«هارپر لی» نویسنده این اثر که رابطه خوبی هم با رسانه‌ها نداشت، فوریه ۲۰۱۶ در سن ۸۹ سالگی درگذشت و اجازه انتشار نسخه کمیک این رمان را بنیاد او صادر کرده است.  «نل هارپر لی» متولد ۲۸ آوریل ۱۹۲۶ در آلاباما بود. او در سال ۱۹۶۰ با کتاب «کشتن مرغ مقلد» که با موضوع نژادپرستی نوشته شد، جایزه‌ مطرح «پولیتزر» را به دست آورد. همچنین با نوشتن این کتاب و به خاطر تلاش‌هایش در زمینه‌ ادبی، مدال آزادی ریاست‌جمهوری آمریکا را در سال ۲۰۰۷ دریافت کرد.

«فرد فوردمن» که اخیرا کار تصویرگری کتاب «فیلیپ پولمن» را بر عهده داشته، تصاویر رمان «لی» را هم طراحی خواهد کرد. او در این‌باره گفت: «اقتباس از داستانی که برای خیلی‌ها معنی خاصی دارد و پیدا کردن سبک هنری مناسب آن به منظور جان دادن به اثر در حوزه تصویری، افتخار و مسئولیت بزرگی است و برای من لذت بزرگی هم خواهد بود.»

از زمان اولین چاپ «کشتن مرغ مقلد»، این کتاب تاکنون بیش از ۴۰ میلیون نسخه‌ فروش داشته و به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده است. این رمان از زبان دختری به نام «اسکات فینچ» روایت می‌شود که دختر وکیل سفیدپوستی به نام «اتیکوس فینچ» است. «اتیکوس» دفاع از جوان سیاه‌پوستی به نام «تام رابینسون» را که به اتهام ناروای تجاوز به یک دختر سفیدپوست در شهر کوچکی به نام «می‌کوم» آلاباما محاکمه می‌شود، به عهده می‌گیرد. مردم این شهر در رمان مردمی خودپسند و نژادپرست توصیف شده‌اند.

در سال ۱۹۶۲ میلادی، «رابرت مولیگان» کارگردان سرشناس هالیوود فیلمی را با همین نام با اقتباس از این اثر ادبی ساخت. در نظرخواهی‌های عمومی، همواره از فیلم «کشتن مرغ مقلد» به ‌عنوان یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های تمام عمر تماشاگران سینما نام برده می‌شود.

«هارپر لی» اما دو سال پیش، اعلام کرد پس از گذشت ۵۵ سال از انتشار «کشتن مرغ مقلد»، تصمیم گرفته دنباله آن را روانه بازار کتاب کند. او گفت که دست‌نوشته «برو یک نگهبان بگمار» توسط دوست و وکیلش در یک گاوصندوق قدیمی پیدا شده است. این نویسنده عنوان دومین رمانش را از خطی در انجیل قرض گرفته، این کتاب در دهه ۱۹۵۰ به نگارش درآمده، اما ناشر به او پیشنهاد کرده داستان را در کتابی دیگر از زاویه دید «اسکوت» روایت کند.

داستان این رمان که سال‌ها هیچ‌کس از وجودش خبر نداشت و به طور همزمان در جولای ۲۰۱۵ روی پیشخان کتاب‌فروشی‌های ۷۰ کشور دنیا قرار گرفت، ۲۰ سال پس از رویدادهای «کشتن مرغ مقلد» اتفاق می‌افتد؛ زمانی که دختر «آتیکوس فینچ» برای دیدن پدرش به آلاباما سفر می‌کند.

«هارپر لی» که نویسنده‌ای منزوی بود و همیشه از مصاحبه با رسانه‌ها دوری می‌کرد، حدود شش ماه پس از انتشار دومین کتابش در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه