English

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و جایزه لیندگرن

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان امسال هیچ فرد یا نهادی را برای دریافت جایزه جهانی آسترید لیندگرن ۲۰۱۸ معرفی نمی‌کند.

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و جایزه لیندگرن

به گزارش خبرگزاری موج، در شرایطی که شورای کتاب کودک قرار است نام فرهاد حسن‌زاده و انجمن نویسندگان  کودک و نوجوان نام هوشنگ مرادی کرمانی را به عنوان نویسندگان برتر برای دریافت این جایزه جهانی مطرح کنند، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک امسال هیچ فرد یا نهادی را برای دریافت این جایزه در سال ۲۰۱۸ معرفی نخواهد کرد.

این در شرایطی است که پیش‌تر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان که امسال برای اولین‌بار مسئولیت معرفی  نامزدی برای دریافت جایز ه آسترید لیندگرن  را بر عهده دارد،  «موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک» (با مدیریت زهره  قائینی) را برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن  ۲۰۱۸ معرفی کرده است.

 شورای کتاب کودک هم طرح «با من بخوان» این موسسه را که طرحی در حوزه ترویج خواندن است برای دریافت این جایزه در سال ۲۰۱۸ معرفی کرده است. طرح «با من بخوان»در سال ۲۰۱۶ موفق به کسب جایزه جهانی ترویج خواندن IBBY (آساهی) شده بود.

مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، نهادی غیردولتی و ناسودبر است که در سال ۱۳۷۹ از سوی پژوهشگرانی که در حوزه ادبیات کودکان فعال بودند، پایه گذاشته شد و اکنون با بیش از ۱۰ سال پیشینه فعالیت‌های گسترده، در سطح ملی و بین‌المللی به کار خود ادامه می‌دهد. دفتر این مؤسسه در تهران است و شیوه همکاری با این نهاد به دو شکل کار رسمی و داوطلبانه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی