English

«دی‌کاپریو» به تصمیم جنجالی «ترامپ» واکنش نشان داد

«لئوناردو دی‌کاپریو» تصمیم «ترامپ» مبنی بر خروج آمریکا از توافق آب‌ وهوایی پاریس را یک تهدید برای آینده زمین دانست.

«دی‌کاپریو» به تصمیم جنجالی «ترامپ» واکنش نشان داد

به گزارش خبرگزاری موج، «لئوناردو دی‌کاپریو» بازیگر سرشناس آمریکایی که فعالیت‌های بسیار زیادی نیز در زمینه محیط زیست ومنابع طبیعی نیز دارد در واکنش به تصمیم اخیر «ترامپ» مبنی بر خروج آمریکا از توافق آب‌ وهوایی پاریس، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: " امروز قابلیت زندگی در سیاه ما در آینده با تصمیم بی‌توجهانه رئیس جمهور «دونالد ترامپ» تهدید شد. آینده ما در این سیاره امروز پیش از هر زمان دیگری در خطر است."

وی در ادامه مطبلش آورده است: "این اقدام برای آمریکایی‌ها و همه کسانی که در جامعه جهانی در پی یک رهبری قدرتمند در مسائل آب وهوایی بودند بسیار ناامیدکننده است. امروز بیش از هر زمان دیگری باید برای حل مشکلات آب و هوایی مصمم باشیم و رهبرانی که حقایق علمی و واقعیات تجربی اعتقادی ندارند را به چالش بکشیم. زمان آن است که همه بایستیم، سازماندهی کنیم و با تلاش مجدد انرژی‌هاییمان را به سمت اقدامات سیاسی مردمی سوق دهیم".

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵، 195 کشور در پایان نشستی در پاریس، کنوانسیون سازمان ملل در مورد مقابله با تغییرات اقلیمی - موسوم به پیمان پاریس - را با هدف تلاش در راستای کاهش میزان آلودگی ناشی از گازهای گلخانه‌ای امضا کردند. براساس این پیمان، میزان تولید گازهای کربنی باید در حدی باشد که تا گرمایش زمین تا سال 2050 از دو درجه بیشتر نشود.

«دی کاپریو» اولین‌بار در سال 1993 برای فیلم «یه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌ده» نامزد جایزه نقش مکمل اسکار شد و سپس در سال‌های 2005 (هوانورد)،‌ 2006 (الماس خونین)، 2014 (گرگ وال استریت) نیز مجددا نامزد اسکار بازیگری شد تا سرانجام امسال برای بازی در فیلم «بازگشته» موفق به کسب این جایزه مهم سینمایی شود.

پروژه مستندی او با موضوع تغییرات آب و هوایی با عنوان «پیش از طوفان» است، سال گذشته در آمریکا اکران شد و موفق به کسب جایزه بهترین مستند جوایز فیلم هالیوود شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی