English

دورتموند، میزبان بزرگترین جشن رمضان در اروپا

هر سال با شروع ماه مبارک رمضان، برنامه‌های متعددی ازسوی مراکز و انجمن‌های اسلامی در شهرهای مختلف آلمان برگزار می‌شود.

دورتموند، میزبان بزرگترین جشن رمضان در اروپا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان، امسال نیز با توجه به افزایش شمار مسلمانان در آلمان و اهمیت شناساندن آداب و رسوم ماه مبارک رمضان به جامعه میزبان، برنامه‌های متعددی در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

این هفته با آغاز ماه مبارک رمضان، بزرگترین جشن رمضان در اروپا که ششمین سال برگزاری آن است، در شهر دورتموند آلمان برگزار می‌شود.

این جشن که به همت مسلمانان ترکیه‌ای مقیم و با حضور 170 برگزارکننده از کشور ترکیه در مکانی به مساحت 300 هزار متر مربع تدارک دیده شده، پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 200 هزار شرکت‌کننده از سراسر اروپا و شهرهای دیگر آلمان داشته باشد.

از جمله برنامه‌هایی که در این جشن تا پایان ماه رمضان در نظر گرفته شده، برپایی غرفه‌های مختلفی چون فروش کتاب‌هایی مانند قرآن کریم و دیگر کتب مذهبی با موضوع اسلام و ماه مبارک رمضان، صنایع دستی، اقلام فرهنگی، موسیقی و دیگر برنامه‌های مذهبی- فرهنگی است.

بازدیدکنندگان علاوه‌بر بازدید از غرفه‌ها، از نزدیک با آداب و رسوم مسلمانان در ماه مبارک رمضان آشنا می‌شوند.

وزیر دارایی آلمان: می‌توانیم از مسلمانان درس بگیریم

«وولفگانگ شویبله»، وزیر دارایی آلمان به مناسبت پانصدمین سالگرد اصلاحات مذهبی پروتستان که در قرن 16 میلادی به رهبری مارتین روی داد و همچنین روز کلیسای پروتستان در برلین، در مقابل خبرنگاران حضور یافت و به بیان نظرات خود پیرامون اسلام پرداخت.

ابتدا وی به مسئله آزادی ادیان به عنوان یکی از اصول قانون اساسی اشاره کرد و از مهمترین سیاست‌های داخلی کشور را مسئله پذیرش و سازش با افراد با اعتقادات مذهبی گوناگون دانست و گفت: فضای آلمان خصوصا برای مسلمانان باید به گونه‌ای باشد که آنها خود را متعلق به جامعه احساس کنند.

وی با مثبت ارزیابی کردن افزایش شمار مسلمانان در آلمان، این امر را به عنوان یک فرصت قلمداد کرد و افزود: مسیحیان و افراد دیگر با هر دین و مذهب، می‌توانند از اسلام و مسلمانان درس بگیرند، چرا که در این دین ارزش‌های انسانی مانند پذیرش افراد و تعامل و سازش با آنهایی تا جایی که افراد همدیگر را به عنوان خواهر و برادر بدانند، تاکید فراوان شده است و این اصل سنگ بنای زندگی مسالمت‌آمیز در جامعه‌ای مانند آلمان است و از هر گونه افراطی‌گری و خشونتی که ما در روزهای اخیر شاهد آن هستیم، جلوگیری می‌کند.

وی در پاسخ به این که آیا اسلام به آلمان تعلق دارد بیان کرد، اسلام یک بخشی از آلمان است. باید به ماهیت آن پی برد و نباید فقط به برداشت‌هایی که از آن می‌شود اکتفا کرد. وقتی مسلمانان در چارچوب قانون در جامعه زندگی می‌کنند، دلیلی برای در انزوا قرار دادن آنها وجود ندارد؛ بلکه برعکس باید با آنها به برقراری ارتباط و گفتگوی سازنده پرداخت. دیالوگ و ارتباط نه فقط به آرامش در فضای عمومی جامعه منجر می‌شود، بلکه از بسیاری از خشونت‌ها و افراطی‌گری‌ها جلوگیری می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه