English

فعالیت ۵۰۰۰ مؤسسه قرآنی در کشور/ پیش‌بینی افزایش این تعداد به ۶۵ هزار

معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از فعالیت بیش‌از 5000 مؤسسه قرآنی در کشور خبر داد و گفت: با تجمیع مؤسسات قرآنی، حدود 4000 مؤسسه فعال قرآنی در کشور خواهیم داشت این در حالی‌است که با توجه به سند توسعه فرهنگ قرآنی ۶۵ هزار مؤسسه قرآنی در کشور نیاز است که امید است تا پایان برنامه ششم و چشم‌انداز ۱۴۱۴ این امر محقق شود.

فعالیت 5000 مؤسسه قرآنی در کشور/ پیش‌بینی افزایش این تعداد به ۶۵ هزار

به گزارش خبرگزاری موج، محمد انجم‌شعاع در حاشیه سومین نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی کشور که با حضور مدیران قرآنی از سراسر کشور به میزبانی لرستان در محل سالن کنفرانس کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران، از فعالیت بیش‌از 5000 مؤسسه قرآنی در کشور خبرداد و گفت: این مؤسسات قرآنی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که مسئولیت ساماندهی مؤسسات قرآنی را عهده‌دار هستند، فعالیت دارند.

وی با بیان این‌که طبق مصوبه‌ای که به تصویب رسیده باید  همه مؤسسات قرآنی با هدف ایجاد وحدت و همدلی باید در قالب یک مجموعه‌ای تجمیع شوند، افزود: تصمیم‌گیری و نظارت بر مؤسسات قرآنی نیز در قالب یک هیأت ۹ نفره‌ای که شورای توسعه فرهنگ قرآنی تعیین کرده است انجام می ‎ گیرد.

انجم‌شعاع با بیان این‌که بخشی‌از مؤسساتی که کارایی مشترک دارند،تجمیع می‌شوند، ادامه داد: بعداز تجمیع مؤسسات قرآنی، حدود  چهار هزار مؤسسه فعال قرآنی در کشور خواهیم داشت که البته با آن‌چه ما در کشور نیاز داریم و در سند توسعه فرهنگ قرآنی تصویب شده ۶۵ هزار مؤسسه قرآنی در کشور نیاز است که فاصله زیادی با آن داریم و باید تلاش کنیم تا پایان برنامه ششم و تا پایان برنامه چشم‌انداز ۱۴۱۴ این امر محقق شود.

معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در رابطه با بودجه قرآنی نیز گفت: اقدامی که انجام گرفت افزایش بودجه قرآنی استان‌ها از پنج درصد به ۱۰ درصد بود که البته در توزیع این بودجه شاخص‌هایی ازجمله جمعیت، محرومیت، عملکرد و کارایی قرآنی استان‌ها در ادوار گذشته لحاظ شده است.

وی افزود: بودجه قرآنی که توسط مجلس تصویب شده در سال ۹۶ صد میلیارد تومان است این در حالی‌است که بودجه قرآنی ما در سال گذشته هم ۲۰۰ میلیارد تومان بود که تنها ۵ درصد یعنی ۱۰ میلیارد تومان آن محقق شد.

انجم‌شعاع گفت: تلاش ما بر این است که این بودجه قرآنی قبل از ورود به نیمه دوم سال دریافت و بین استان‌ها توزیع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه