English

در آستانه ماه مبارک رمضان؛

«رادیو ترتیل» افتتاح شد

مدیر شبکه رادیو قرآن از افتتاح رادیو ترتیل خبر داد و گفت: طبق نیاز مخاطبان این شبکه رادیویی راه‌اندازی شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۴ یک جزء قرآن کریم را ۱۶ مرتبه تکرار خواهد کرد.

«رادیو ترتیل» افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج، ‌احمد ابولقاسمی صبح امروز چهارشنبه (سوم خرداد) در نشست خبری «افتتاحیه رادیو ترتیل» که در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد با بیان اینکه هدیه ویژه رادیوقرآن به هموطنان روزه‌دار، راه‌اندازی رادیو تلاوت برای نخستین بار در آستانه ماه مبارک رمضان در جهان اسلام است،اظهار کرد:‌رادیو قرآن به عنوان اولین رسانه شنیداری قرآنی فارسی زبان در راستای بیانات مقام معظم رهبری و شعار شبکه (رادیو قرآن فرصتی برای انس بیشتر با قرآن) راه‌اندازی شد. رادیو ترتیل با عنوان کانال سوم در پاسخ به استقبال مخاطبان از تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان بر روی موج اف ام  ردیف ۹۵.۵ پخش می‌شود.

وی ادامه داد:‌این کانال علاوه بر گیرینده‌های رادیویی، از طریق گرینده‌های تلویزیونی رادیونما و «اپلیکیشن ایران صدا» قابل دریافت است. رادیو قرآن در ماه مبارک رمضان با ۲۵ عنوان برنامه به تعداد ۴۸۱ و به مدت ۵۰۰ ساعت برنامه دارد از جمله برنامه‌های ما پیشواز از ماه مبارک رمضان شامل سخنرانی آیت‌الله شجاعی با عنوان «ضیافت حقیقی»، ساعت ۲۲:۱۰، ۲۸ و ۲۹ شعبان ماه به روی آنتن می‌رود.

او تاکید کرد: همچنین رادیو قران پخش زنده دیدار جامعه قرآنی با مقام معظم رهبری را در روز شنبه ۶ خردادماه از ساعت ۱۷:۵  پخش می‌کند. ترتیل ‌های ویژه ماه مبارک رمضان در چهار بخش برای شنوندگان پخش می‌شود که از ساعت ۴ :۳۰ تا ۵:۳۰ پخش زنده تلاوت ترتیل از آستان قدس رضوی،تلاوت ترتیل با صدای استاد عبدالفاتح طاروطی ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۳۰، سه قاری 30 جز(استاد سعیدیان، استاد ابولقاسمی، استاد سبزعلی) ساعت ۱۸ و تلاوت با ترجمه با صدای استاد خلیل الحصری و ترجمه با صدای قادرپناه از ساعت ۲۴ تا ۲ بامداد پخش می‌شود.

مدیر رادیو قرآن ادامه داد: پخش شاهکار تلاوت هر روز ساعت ۱۰ صبح پخش می‌شود و ویژه برنامه افطار با عنوان «صدای ربنا» هر روز از ساعت ۲۰ و ویژه برنامه سحر با عنوان «در خلوت حضور» هر ر وز از ساعت ۲:۳۰ تا ۴:۳۰، سی‌شب محفل در شب‌های نورانی از ساعت ۲۲ تا ۲۳:۳۰ و بیان خاطرات جذاب قاریان و پیشکسوتان قرآنی در برنامه آفاق هر روز از ساعت ۲۳:۳۰ پخش می‌شود.

ابولقاسمی در ادامه با بیان اینکه ما برنامه «اشاره» را در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۴:۳۰ پخش می‌کنیم که مختص معرفی کتاب است، گفت:‌از دیگر برنامه‌های ما پوشش زنده نمایشگاه قرآن هرشب در برنامه «شهر قرآن» از ساعت ۲۱:۱۵  است. همچنین تحلیل کارشناسی زیباشناختی هنری و معنای تلاوت‌های برگزیده از قاریان برجسته در برنامه «ترنم آیات» هر روز ساعت ۱۶:۲۰ پخش می‌شود. برنامه‌ای نیز با حضور حجت‌اسلام والمسلمین رنجبران، کارشناس مسائل دینی،هرروز از ساعت ۱۲:۴۵ برای علاقه‌مندان به این مباحث اجرا می‌شود. شب ولادت امام حسن و شب‌های شهادت لیالی قدر نیز رادیو قرآن برنامه‌های مناسبی را دارد و در روز عید فطر نماز عید فطر به امامت مقام معظم رهبری از ساعت ۷ صبح تا ۹:۳۰ پوشش داده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به طرح مشارکتی قرآن کتاب زندگی و «طرح بشارت ۱۴۵۱ » یادآور شد:این طرح با محوریت سوره «ملک» در ماه مبارک رمضان با همکاری صداو سیما اجرا می‌شود و ما هر روز ساعت ۹:۱۵ صبح کمربند نیمروزی قرآن و زندگی با محوریت سوره ملک،کمربند عصرگاهی هر روز ساعت ۱۷:۵ با محوریت آموزشی قرائت و در ساعت ۱۲:۳۰ آیه‌ها و آینه‌های سوره ملک از دیدگاه آثار نثر و نظم فارسی از زبان هنر پخش می‌شود.

او در ادامه با اشاره به اینکه این طرح قرآنی ویژه اوقات فراقت ماه مبارک رمضان با محوریت سوره واقعه برگزار می‌شود، گفت: این طرح نیز در سه قالب و در همان ساعت‌های اعلام شده با محوریت سوره واقعه در اوقات فراغت تابستان پخش می‌شود.همچنین در زمان رحلت امام خمینی (ره) و ۱۵ خرداد،رادیو قرآن برنامه‌های ویژه‌ای دارد که از عناوین و ساعت‌های پخش آنها عبارتند از: مستند «از ملک خمین تا ملکوت اعلی» با موضوع شخصیت قرآنی امام خمینی (ره) ساعت ۷:۱۰ روز ۱۴ خرداد،مستند «امین ایران» با موضوع شخصیت قرآنی مقام معظم رهبری ساعت ۷:۱۰ ، ۱۵ خرداد، مستند «با فرزانگان» با موضوع زندگی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری،پخش تفسیر سوره حمد توسط امام خمینی(ره) " برنامه تفسیر آفتاب " ساعت ۱۵:۳۰ هر روز، پخش محفل انس با قرآن در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد از ساعت ۲۲:۰۰، قرآن و زندگی ویژه ایام رحلت امام خمینی(ره)، ۱۵ خرداد ساعت ۹:۱۵، «قرآن کتاب زندگی» ویژه ایام رحلت امام خمینی(ره)، ۱۵ خرداد ساعت ۱۷:۰۵ و برنامه "اشاره"شامل معرفی کتاب رحلت امام خمینی(ره) ۱۵ خرداد از ساعت  ۱۴:۳۰.

رادیو ترتیل امروز جزء ۲۸ قران کریم را به مناسب ۲۵ ماه شعبان تا ساعت ۲۴ از این شبکه رادیویی پخش می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه