English

رمضان پخش می‌شود

نهج‌البلاغه‌خوانی بهروز رضوی در رادیو

بهروز رضوی همزمان با ماه مبارک رمضان به مدت یک ماه، «کتاب نهج‌البلاغه» را از برنامه کتاب شب رادیو تهران بازخوانی می کند.

نهج‌البلاغه‌خوانی بهروز رضوی در رادیو

به گزارش خبرگزاری موج، شبکه رادیویی تهران از شنبه - ششم خرداد ماه - تا پایان ماه مهمانی خدا، برنامه «کتاب شب» کتاب نهج‌البلاغه ترجمه سیدعلی موسوی گرمارودی را با صدای بهروز رضوی بازخوانی می‌کند.

نهج‌البلاغه شامل خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌های حضرت علی (علیه‌السلام) است که تا به حال ده‌ها ترجمه و تصحیح از آن صورت گرفته و به اشکال مختلف چاپ و منتشر شده است، ترجمه  این کتاب ارزشمند در حدود سال ۱۳۸۷ به سیدعلی موسوی گرمارودی سپرده شد. وی پس از گذشت شش سال تلاش، ترجمه را به انتشارات قدیانی تحویل داد.

در میان ترجمه‌های متعدد این اثر، ترجمه شاعر معاصر علی موسوی گرمارودی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که آن را از دیگر ترجمه‌ها که اغلب‌شان ستودنی و به یادماندنی‌اند، ممتاز می‌کند و آن، تعبیرهای امروزی و نکته‌های شاعرانه نویی است که در برخی از سطور کتاب، به سخنان مسجع مولا علی جلوه خاصی داده است.

مخاطبان با ارسال پیام کوتاه به شماره ۳۰۰۰۰۹۴ می‌توانند کتاب های مورد علاقه خود را معرفی کنند تا در این برنامه خوانده شود.

برنامه کتاب شب هر شب از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه از رادیو تهران پخش می شود، رضا قربانی و محمود احمدی کربلایی تهیه کنندگی، بهروز رضویی گویندگی، محمدباقر رضایی و حکیم معانی کارشناس محتوایی از عواملی هستند که با این برنامه همکاری دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی