English

آیت الله مکارم شیرازی:

عده‌ای از تعطیلی حج خوشحال بودند

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: خدا را شکر که حج راه افتاد. عده‌ای از تعطیلی حج خوشحال بودند، آن‌ها کسانی بودند که اعتقادی به حج نداشتند و مایل بودند که چهره نظام اسلامی مخدوش شود و الحمدلله ناکام شدند.

عده‌ای از تعطیلی حج خوشحال بودند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت در سفر به قم و در جریان دیدار با مراجع تقلید همزمان با آغاز ثبت‌نام در کاروان‌های حج، با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار و گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات حج امسال را ارائه کردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار گفت: خدا را شکر می‌کنیم که بالاخره حج راه افتاد، درست است که این عمل با مشکلاتی همراه است، اما نبود حج با ضایعه همراه است.

وی اظهار کرد: تفسیرهایی که درباره حج می‌کنند درست نیست و آسیب می‌زند و امیدواریم که حج به شکل خوبی پیش برود تا عمره هم راه بیفتد. البته عده‌ای از تعطیلی حج خوشحال بودند آن ها کسانی بودند که اعتقادی به حج نداشتند و مایل بودند که چهره نظام اسلامی مخدوش شود و الحمدلله ناکام شدند.

این مرجع تقلید ادامه داد: از ما هم زیاد سؤال کرده‌اند و به همه آنها گفته شده توکل بر خدا کنید و بروید و مشکلی هم پیش نخواهد آمد و نباید به حج ضربه‌ای بخورد.

مکارم شیرازی همچنین توصیه کرد: در مسائل پزشکی امسال موارد را بیش از سال‌های دیگر رعایت کنند، مردم اگر آب سرد و نوشابه نخورند کمتر دچار مریضی می‌شوند و زیر کولر نخوابند و مقداری گرما را تحمل کنند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: اخلاق اسلامی رعایت شود و مسائل بهداشتی و شیوه لباس پوشیدن هم رعایت شود. روحانی باید مردم را تحمل کند، روحانی نباید با زبان درشت با زوار صحبت کند، باید به آنها امید و دلگرمی بدهد، برخورد خوب حرف اول را در همه جا می زند.

وی گفت: زوار باید با مشکلات کنار بیایند و سختی‌ها را تحمل کنند و بدانند که این سختی‌ها به اجر آنها خواهد افزود. توسل و دعا باید داشته باشیم که این حج در سلامت برگزار شود و مقدمه‌ای برای حج خوب در سال‌های آینده باشد و اگر این حج خوب برگزار شود، در مسائل سیاسی هم نتایج بهتری خواهیم گرفت.

مفسر قرآن کریم همچنین گفت: به حجاج سفارش شود که روزی ۵ مرتبه آیت‌الکرسی را قرائت کنند تا خدای متعال حافظ آنها باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی