English

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

وحدت امت اسلامی مهمترین مقدمه ظهور است

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: وحدت امت اسلامی مهمترین مقدمه ظهور و شکل‌دهنده حکومت و خلافت حضرت مهدی (عج) است.

وحدت امت اسلامی مهمترین مقدمه ظهور است

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‎الله محسن اراکی روز جمعه در مراسم اختتامیه همایش بین‎المللی دکترین مهدویت در مدرسه امام کاظم(ع) گفت: مرحله نخستین انتظار، آفرینش حضرت آدم است؛ کلید انتظار جهان آفرینش، از آفرینش آدم ابوالبشر خورده شد زیرا جهان در انتظار آفرینش چنین موجودی به سر برده است.

وی افزود: دومین انتظار، انتظار بعثت حضرت محمد(ص) است؛ همه ادیان نیز به ظهور حضرت محمد (ص) بشارت داده‌اند و حضرت عیسی(ع) که رسول پیش از رسول خاتم است، مبشر رسالت حضرت محمد(ص) است.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: مرحله سوم انتظار، مرحله انتظار حضرت مهدی(عج) و حکومت جهانی عدل الهی است که فلسفه این انتظار طولانی که همه بشر را دربرمی‎گیرد، می‌توان گفت که انتظار یک جهان بوده است.

وی گفت: انتظار ما از مهدویت انتظار مدیریت جهانی بشر است؛ بزرگترین دستاورد جهان آفرینش آن است که خداوند متعال آفریده‌ای بیافریند و کلید مدیریت عادلانه و الهی را به او بسپارد؛ انتظار منجی بزرگترین دستاورد نظام آفرینش است.

آیت‎الله اراکی تصریح کرد: خلافت به این معنی نیست که موجودی با خصیصه‎های ممتازی آفریده شود تا کارهای عجیب انجام دهد بلکه به این معنی است که مدیریتی در تراز مدیریت الهی را انجام دهد و این مدیریتی که خداوند در جهان اعمال می‌کند این مدیریت را به دست خلیفه خود بسپارد.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: فرد خلیفه مامور است که امتی را در کنار هم جمع کند که این امت به یاد خدا باشند و برای خدا حرکت کنند و به قول قرآن آمر به معروف و ناهی از منکر باشند؛ در مرحله دوم، خلافت به این امت می‎رسد؛ این امت، امتی مطیع و فرمانبردار است.

وی گفت: اساس خلافت امت نیز وحدت جامعه اسلامی است؛ به همین خاطر است که خداوند بیان می‎کند که ملاک اصلی تشکیل این امت خلیفه خدا که در نتیجه پیروی از خلیفه الله اصلی تشکیل شده است، وحدت و اتحاد است؛ هر نوع ایجاد تفرقه در این امت، هجوم به هویت این امت است. 

آیت‎الله اراکی تصریح کرد: وحدت امت اسلامی مهمترین مقدمه ظهور و شکل دهنده حکومت و خلافت آخرین است؛ خلافت آخرین، خلافت بشری بر مبنای دین الهی است.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: حاکمیت زمین از آن جامعه سالم و صالح خواهد شد؛ پس از خلافت این امت و جامعه بشری، انتظار کبیر معنی و مفهوم پیدا می‎کند؛ این جامعه خلیفه الهی، آنچه را که خدا باید انجام دهد انجام می‎دهد؛ اینکه در فرهنگ شیعی بیان شده است که خلافت خداوند و ولایت، تنها ولایت تشریعی نیست بلکه ولایت تکوینی است از همین راه ثابت می‎شود.

وی گفت: مهدویت به دنبال آن است که جامعه بشر را از جامعه عدل به جامعه عادلان و صالحان رهنمون سازد و بشر از پرداختن به مشکلات خود گذر کرده و به دنبال آبادی جهان می‌رود؛ در دوران ظهور، آبادانی به حدی رشد می‏یابد که درآن دوران زکات گیرنده‎ای باقی نمی‎ماند و حضرت مهدی(عج) بیان می کند که بیت المال را باز کنید تا هرچه می خواهند ببرند و در این بین کسی نیازی به مال بیت المال ندارد؛ در اینجا این معنی ثابت می‌شود که بشر دیگر نیازی به پرداختن به خود ندارد و پس از آن به سراغ آبادسازی جهان می‎رود.

آیت‎الله اراکی تصریح کرد: مهمترین شرط انتظار، بازگرداندن حیات به امت پیامبر (ص) است که اگر این حیات به امت برنگردد، زمینه ظهور نیز فراهم نخواهد شد؛ اگر این امت یکسان و حرکتی یکپارچه شد، این امت به امتی مبدل می‎شود که امامت به همراه این امت دوران خلاف آخرین را ایجاد می‎کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه