English

«رولینگ» در میان برندگان جوایز کتاب بریتانیا

برندگان بخش‌های مختلف جوایز کتاب بریتانیا ۲۰۱۷ معرفی شدند.

«رولینگ» در میان برندگان جوایز کتاب بریتانیا

به گزارش خبرگزاری موج، «فویلز» نوشت: جایزه ادبیات داستانی سال بریتانیا به «سارا پری» نویسنده «مار اِسِکس» رسید و «جی.کی. رولینگ» با نمایشنامه «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» توانست جایزه کتاب پرفروش سال را از آن خود کند.

«رولینگ» که از ثروتمندترین نویسندگان جهان شمرده می‌شود، همچنین به خاطر کمک شایانش به بازار فروش کتاب مورد تقدیر قرار گرفت. «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» هم که اولین سال انتشارش را تجربه می‌کرد، به دلیل موفقیت در فروش و تاثیر گسترده‌ای که بر بازار کتاب گذاشته، به عنوان برنده بخش کتاب پرفروش سال معرفی شد.

«هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» را هشتمین اثر از مجموعه «هری پاتر» می‌دانند اما در واقع این کتاب یک نمایشنامه است که اقتباس آن در تئاتر «وست‌اند» لندن روی صحنه است. این نمایشنامه بر اساس داستانی از «رولینگ» و به قلم «جک تورن» و «جان تیفانی» نوشته شده و داستان دوقسمتی آن ۱۹ سال پس از شکست «ولدمورت» از «هری» را روایت می‌کند. این اثر ابتدا قرار بود فقط در قالب یک نمایشنامه اجرا شود، اما از آن‌جایی که بسیاری از طرفداران امکان دیدن این نمایش را نداشتند، «رولینگ» در نهایت تصمیم گرفت متن نمایشنامه را در دنباله هفت رمان قبلی خود به چاپ برساند. این نمایشنامه در قالب هشتمین کتاب از مجموعه نوشته «جی. کی. رولینگ» از روز ۳۱۱ جولای منتشر شد و در عرض سه روز رکورد سرعت در فروش کتاب طی یک دهه اخیر را شکست.

جایزه بهترین کتاب جدید سال به «آنچه مال توست» نوشته «گارت گرین‌ول»‌ تعلق گرفت. «بیل بورلی» با «ِDodgers» جایزه بهترین اثر تریلر و جنایی را به خود اختصاص داد و در بخش روایت غیرداستانی، جایزه این دوره به «خیابان ایست وست» به قلم «فیلیپه سندز» رسید.

«سلام، آنجا کره زمین است؟» نوشته «تیم پیک» موفق شد جایزه سبک زندگی غیرداستانی جایزه کتاب بریتانیا را کسب کند و «دختر جوهر و ستاره‌ها» نوشته «کران میلوود هارگریو» به عنوان کتاب سال ادبیات کودک شناخته شد.

«پن مک‌میلان» برای دومین‌بار عنوان ناشر سال بریتانیا را کسب کرد و «نوزی کرو» عنوان ناشر سال ادبیات کودک را به دست آورد. «واترستونز» هم جایزه بهترین کتاب‌فروشی سال را از آن خود کرد.

جایزه کتاب بریتانیا یا «نیبیز» از سوی مجله «بوک‌سلر» برگزار می‌شود و هدف آن تقدیر از ناشران، نویسندگان و کتاب‌فروشی‌های موفق در عرصه فروش آثار ادبی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه