English

«بچه‌هایی از این جنس»

انتشار رمان جدیدی از «مهشید شریف»

مهشید شریف، نویسنده‌ای که به نگارش آثار داستانی با درونمایه‌ی روان‌شناسی و رفتارشناسی شناخته می‌شود، رُمان جدید خود را در ایران با نام «بچه‌هایی از این جنس» منتشر کرده است.

انتشار رمان جدیدی از «مهشید شریف»

به گزارش خبرگزاری موج، این نویسنده‌ مقیم سوئد که متخصص علوم رفتاری است و آثارش را علاوه بر خارج از کشور، به زبان فارسی در ایران نیز منتشر می‌کند، در هفتیمن رُمان خود نیز به مباحث مربوط به مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و خانوادگی پرداخته است. در «بچه‌هایی از این جنس»، شخصیت اصلی داستان، دختری است که در زندان به دنیا می‌آید و به‌واسطه‌ی سابقه‌ی بزهکاری و در حبس بودن پدر و مادر خود، در معرض خلافکاری قرار می گیرد اما درنهایت با کمک یک مادرخوانده، راه تعالی را در پیش گرفته، تحصیلات عالیه را تا مراکز آموزش عالی اروپا هم در پیش می‌گیرد.

«بچه‌هایی از این جنس» را نشر آرادمان در 136 صفحه، به‌ شمارگان 1000 نسخه و به بهای 11000 تومان منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه کرده است.

این مرکز نشر در نمایشگاه سال گذشته نیز دو رُمان مهشید شریف را به‌طور همزمان، منتشر و عرضه کرد. این دو اثر داستانی نیز به موضوع‌هایی مربوط به مسائل انسان معاصر در جامعه‌ی امروزی و مشکلاتش می‌پردازد.

‌رمان «حلقه‌های درهم»، روایت دختر جوانی است که هنگام حضور در مراسم ترحیم یکی از همکاران نادیده‌اش، با همسر او برخورد کرده، در ادامه‌ی روند داستان با وی ازدواج می‌کند. او علاوه بر احساس سایه‌ی متوفی بر زندگی‌اش، به توهم دیداری و شنیداری دچار است که رفته رفته تشدید می‌شود و او را به جست‌وجو در گذشته‌ نیز می‌کشاند.

این رمان در ۱۸۸ صفحه به‌بهای ۱۳ هزارتومان منتشر شده است.

رمان «اسم من نیلی» اما سرنوشت دختربچه‌ای را روایت می‌کند که در کودکی، در ایران زندگی مطلوبی دارد اما با قطع نخاع شدن پدرش در یک سانحه‌ی کاری زمان جنگ و در ادامه، انتقال او به کشور سوئد برای معالجه که به متارکه‌ی مادر و باز پس فرستادن پدر زمین‌گیر می‌انجامد، نوعی روحیه‌ی پرخاش‌جویی در او پدید می‌آورد که تا بزرگسالی در رفتار وی وجود داشته، پررنگ‌تر می‌شود.

شخصیت اصلی داستان اما به محض رسیدن به سن قانونی، به کشور بازگشته و با واقعیت‌های پیچیده‌ای روبه‌رو می‌شود.

این رمان که به «فریبا وفی» – نویسنده – تقدیم شده  نیز در ۱۷۱ صفحه به‌بهای ۱۳ هزارتومان به بازار نشر کشور عرضه شده است.

در هر دو اثر یادشده، نویسنده با مطالعه در حوزه‌های روان‌شناسی، عملا شخصیت‌های دارای ناهنجاری و کسالت‌های روحی و روانی را در فضای داستان‌های عاطفی پرورش داده است.

از مهشید شریف پیش‌تر، علاوه بر آثار داستانی، آثاری در حوزه‌های تخصصی علوم رفتاری نیز انتشار یافته است.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 23 اردیبهشت‌ماه جاری در محل شهر آفتاب برپاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه