English

دیدار رییس بنیاد شهید با جمعی از فرزندان دختر شاهد

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران موقعیت اجتماعی، شغلی و تحصیلاتی فرزندان شهدا را افتخارآمیز توصیف کرد و گفت: این عزیزان در زمینه علمی و تحصیلات موفقیت های بسیار خوبی داشته اند که باعث افتخار است.

دیدار رییس بنیاد شهید با جمعی از فرزندان دختر شاهد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان در دیدار با جمعی از فرزندان دختر شاهد  که در ساختمان مرکزی بنیاد برگزار شد با بیان اینکه موقعیت اجتماعی، شغلی و تحصیلاتی فرزندان شهدا افتخارآمیز است گفت: خوشبختانه فرزندان معزز شهدا در زمینه علمی و تحصیلات موفقیت‌های بسیار خوبی داشته‌اند که این مسئله باعث افتخار است.

وی یکی از برنامه های اصلی در بنیاد را ایجاد اشتغال برای فرزندان شاهد و ایثارگر دانست و گفت: در سه سال و نیم گذشته بیش از 64 هزار نفر از ایثارگران مشغول به کار شده‌اند. مجموعآ 60 درصد از افراد ایثارگر استخدام شده در بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان‌ها را بانوان شاهد و ایثارگر تشکیل می دهند و بقیه مربوط به آقایان است. همچنین استفاده از توانایی‌های فرزندان دختر شاهد و ایثارگر در تمام حوزه‌ها و بخش های مدیریتی در دستور کار قرار دارد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ایثارگران در تمام نهادها حضور پررنگی دارند و در حالی که در دوره سوم مجلس شورای اسلامی تنها 3 نفر از خانواده معزز شهدا در مجلس حضور داشتند، در دوره فعلی 17 فرزند شهید و حدود 80 ایثارگر در مجلس فعال هستند و در هیأت دولت نیز 5 نفر از خانواده‌های معظم شهدا حضور دارند.

وی همچنین طرح تکاک را از جمله اقدامات بنیاد در راستای کارآفرینی ایثارگران معرفی کرد و گفت: 1800 نفر از دختران شاهد در بخش‌های مختلف این طرح مشغول به کار شدند که این طرح از جمله طرح‌های کارآفرینی بنیاد به شمار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اقدامات انجام شده توسط بنیاد در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: یکی از مهم ترین اقدامات بنیاد در طول چند سال گذشته، برگزاری مراسم ویژه روز بزرگداشت شهدا در روز 22 اسفندماه بوده است که خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده در این زمینه، بر اساس نظرسنجی، میزان آشنایی مردم کشورمان با این روز از 6/1 درصد در سال 1392 به بیش از 50 درصد در سال 1395 رسیده است.

معاون رییس جمهوری پرداخت معوقات خانواده‌های شهدا و ایثارگران را یکی از اقدامات انجام شده در بنیاد عنوان کرد و افزود: معوقات ایثارگران از سال 1376 باقی مانده بود که خوشبختانه با برنامه ریزی انجام شده تمامی معوقات خانواده‌های معظم شهدا پرداخت شده است.

وی به پیگیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در رسانه ملی نیز اشاره کرد و گفت: بنیاد در خصوص شهدای ترور، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم برنامه‌هایی را در رسانه ملی تدارک دیده و برنامه‌های متعددی با این محوریت در رسانه ملی پخش می‌شود.

همچنین در این جلسه حسین گروسی مشاور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور فرزندان شاهد، با اشاره به حضور موفق ایثارگران در دانشگاه ها و مراکز علمی گفت: اکثر فرزندان معزز شهدا در زمینه تحصیل عملکرد موفقی داشته اند و بسیاری از آنان تحصیلات دانشگاهی خود را در مقاطع تحصیلات فوق لیسانس و دکتری به اتمام رسانده اند و در حال حاضر مشغول خدمت به کشورمان هستند.

در پایان این نشست از جمعی فرزندان دختر شاهد به مناسبت روز جوان تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی