English

اعلام نامزدهای یک جایزه ادبی ۱۰ هزار پوندی

جایزه «دزموند الیوت» به عنوان یکی از مهم‌ترین جایزه‌های ادبی برای رمان‌نویسان نوقلم، نامزدهای نهایی خود را شناخت.

اعلام نامزدهای یک جایزه ادبی 10 هزار پوندی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از گاردین، «کیت دوال» برای رمان «لئون»، «فرانسیس اسپافورد» برای نگارش رمان «تپه طلایی» و «روان هیسایو بیوکنن» برای «بی‌ضرر همچون تو» به عنوان سه نامزد نهایی جایزه 10 هزار پوندی «دزموند الیوت» در سال 2017، ویژه رمان نویسان نوقلم در عرصه ادبیات داستانی معرفی شدند.

«دوال» 56 ساله و «اسپافورد» 53 ساله که هر دو سابقه زیادی در گونه ادبی غیر داستانی دارند، برای اولین بار و در دهه پنجم زندگی برای نگارش یک اثر داستانی دست به قلم برده‌اند و باید با «بیوکنن» 27 ساله برای کسب این جایزه ادبی رقابت کنند.

«کیت دوال» در این باره گفت:« نگارش اولین رمانم با عنوان «لئون» دلیلی بر آن است که سن و سال مانعی برای موفقیت نیست. اگر من می‌توانم این کار را انجام بدهم، دیگران نیز می‌توانند. اگر این رمان را در زندگی‌ام زودتر می‌نوشتم چیز چرندی از کار درمی‌آمد.»

«اسپافورد» نیز که پیش از این سابقه نگارش کتاب‌های زندگی‌نامه و تاریخی را داشته نیز معتقد است که داشتن تجربه یک مزیت و امتیاز در نگارش آثار داستانی است و همچنین می‌گوید که «هرگز به خود 25 ساله‌اش برای نوشتن درباره روابط انسانی اعتماد نمی‌کرد.» 

اما «بیوکنن» 27 ساله که جوان‌ترین نامزد امسال جایزه ادبی «دزموند الیوت» است نیز گفت: «زمانی که خبر نامزدشدنم را در حال پیاده‌روی در یکی از خیابان‌های نیویورک شنیدم، ایستادم و خودم را در آغوش کشیدم.»

«دزموند الیوت» ناشر و کارگزار ادبی بود که در یک یتیم‌خانه ایرلندی بزرگ شد. او سال 1947 در سن 16 سالگی با دو پوندی که در جیب داشت، راهی انگلیس شد تا در انتشارات «مک‌میلان» شروع به کار کند.

«الیوت» در سال 1960 موفق شد تا انتشارات «آرلینگتون» را تأسیس کند. او سال 2003 در سن 73 سالگی درگذشت.

الیوت پیش از مرگ گفته بود که «دوست دارد، بنیادی را راه‌اندازی کند تا از راه مالی به نویسندگان نوقلم کمک کند و به این ترتیب جایزه «دزموند الیوت» از سال 2007 تا کنون برگزار می‌شود.»

سال گذشته جایزه ادبی «دزموند الیوت» به «لیزا مک‌اینرنی» نویسنده جوان ایرلندی برای رمان «بدعت‌های باشکوه» رسید و برنده امسال نیز روز 21 ژوئن (31 خرداد) در لندن معرفی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی