English

نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی برپا شد

نمایشگاه و جشنواره فرهنگی - هنری اقوام ایرانی به‌مناسبت اعیاد شعبانیه از ۱۰ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای بهمن برپاست.

نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی برپا شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای بهمن، در این جشنواره فرهنگی - هنری که هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب برپاست، انواع سوغات و صنایع دستی استان‌های مختلف در ۶۰ غرفه از تولید به مصرف به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

در این جشنواره، غرفه‌داران ۲۲ استان مختلف کشور بخش‌هایی از فرهنگ و آداب و رسوم شهرهای خود را برای آشنایی بیشتر، به علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان معرفی می‌کنند.

در این جشنواره که با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی مبتنی بر ظرفیت‌های بومی کشور و به منظور معرفی آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی برپا شده است، پنج گروه موسیقی سنتی و فولکوریک از استان‌های کردستان، آذربایجان، خراسان و گروه‌های هنری ایل قشقایی و کُرمانج با اجرای برنامه‌های زنده لحظات خوشی را برای خانواده‌ها فراهم می‌کنند.

عرقیات کاشان، معجون مسقطی، زیورآلات البرز، دیزی سنگی خراسان، سفال همدان، حلوای دونر، چاقوی زنجان، ادویه‌جات خراسان، نان برنجی، زیتون گیلان، کیف و گلیم اردبیل، عسل سبلان، فالوده و شربت خوراکی شیراز، آش قشقایی، نان محلی خراسان، رب انار، رب لیمو عمانی، فلافل خوزستان، دوغ محلی قزوین، کباب لقمه الموت قزوین، انواع نان برنجی‌های زعفرانی و کاک تخم‌مرغی کرمانشاه، انواع سوغات یزد از جمله سوغات و صنایع دستی عرضه شده در این نمایشگاه هستند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این جشنواره و نمایشگاه می‌توانند در ساعت‌های ذکرشده به فرهنگسرای بهمن به نشانی میدان راه‌آهن، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی مراجعه کنند یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۵۵۰۵۸۸۹۲ تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه