English

پیام‌های ایتالیا برای نمایشگاه کتاب تهران

در مراسم گشایش سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پیام‌های رئیس‌جمهور و وزیر میراث و فعالیت‌های فرهنگی ایتالیا که امسال میهمان ویژه نمایشگاه است خوانده شد.

پیام‌های ایتالیا برای نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری موج، در مراسم گشایش نمایشگاه کتاب تهران که سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور رییس مجلس و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر آفتاب برگزار شد، انتیمو چزرو معاون وزیر میراث و فعالیت‌های فرهنگی کشور ایتالیا پیام سرجیو ماتارلا  رییس‌جمهور این کشور را خواند. در این پیام آمده بود: مفتخرم تا افتتاح نمایشگاه کتاب تهران را که میزبان ایتالیا است تبریک بگویم. این اتفاق موید دوستی و پیوند دو کشور ایتالیا و ایران است. من افتتاح این نمایشگاه را به آقای روحانی رییس‌جمهور ایران صمیمانه تبریک می‌گویم. در دیداری که در ژانویه ۲۰۱۶ در ایتالیا با ایشان داشتیم نیز فرهنگ در مرکز گفت‌وگوهای ما قرار داشت.

رییس‌جمهور ایتالیا با اشاره به تاریخ جاده ابریشم و آمدن کاغذ از خاور به باختر نوشته بود: در ایران هم مانند ایتالیا کتاب و کتاب‌خوانی تاریخی دیرینه دارد و در این مسیر بود که کاغذ و کتاب تاریخ جهان را تغییر داد.  دو کشور ایران و ایتالیا آیین و احساسات و تجربیات خود را از طریق کتاب برجای گذاشته‌اند.

معاون وزیر میراث و فعالیت‌های فرهنگی کشور ایتالیاو در ادامه پیام داریو فرانچسکینی وزیر میراث و فعالیت‌های فرهنگی ایتالیا را نیز خواند. در این پیام حضور ایتالیا  در نمایشگاه کتاب تهران به عنوان نقطه عطفی در روابط فرهنگی بین دو کشور توصیف شده و آمده بود: این روز بزرگ برای اینجانب مایه خوشبختی است. برای این اتفاق با سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ  ایران تلاش و رایزنی‌های زیادی انجام داده‌ایم. ما به اهمیت این رویداد که در نوع خود بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی خاورمیانه است واقف هستیم. تعداد  بازدیدکنندگان، ناشران و غرفه‌ها این نمایشگاه را به فرصت مغتنمی تبدیل می‌کند.

در ادامه این پیام اشاره شده بود که ایتالیا در نمایشگاه کتاب تهران بر نامه‌های مختلفی دارد که برخی در نمایشگاه و برخی در سطح شهر برگزار می‌شود.

وزیر میراث و فعالیت‌های فرهنگی ایتالیا همچنین نوشته بود: ما تلاش می‌کنیم تا همکاری نزدیکی با صنعت نشر ایران برقرار کنیم و رابطه فرهنگی با ایران را بخصوص در حوزه کتاب زیاد کنیم و شناخت متقابل دو جامعه مدنی را از این راه افزایش دهیم. ما به خود می‌بالیم که در این رویداد مهم شرکت می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی