English

«نگهبانان کهکشان» پرفروش‌ترین شدند

قسمت دوم از فیلم «نگهبانان کهکشان» با فروش آغازین 100 میلیون دلاری پرفروش‌ترین فیلم هفته سینمای جهان نام گرفت.

«نگهبانان کهکشان» پرفروش‌ترین شدند

به گزارش خبرگزاری موج، فیلم ابرقهرمانی «نگهبانان کهکشان 2» محصول استودیو مارول در اولین هفته نمایش خود در 37 بازار بین‌المللی به روی پرده رفت و توانست با مجموع فروش 101 میلیون دلاری در همه کشورها به غیر از پرتغال، ترکیه و ویتنام در صدرگیشه فروش هفتگی قرار گیرد.

قسمت دوم «نگهبانان کهکشان» به کارگردانی «جیمز گان» با فروش بیش از 100 میلیون دلاری خود در هفته اول نمایش از فروش آغازین قسمت اول «نگهبانان کهکشان»، «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی» و «ثور: دنیای تاریک» پیشی گرفت.

این فیلم با 15.5 میلیون دلار بهترین عملکرد را در سینماهای بریتانیا داشت و بیش از 67 درصد از بازار را به خود اختصاص داد و پس از آن استرالیا با 11.6 میلیون دلار، آلمان با 8.3 میلیون دلار، فرانسه با 7.9 میلیون دلار، مکزیک با فروش 7.6 میلیون دلاری و برزیل با 6.9 میلیون دلار بهترین بازارهای خارجی قسمت دوم «نگهبانان کهکشان» بودند.

این فیلم ابرقهرمانی با بازی «کریس پرت»، «زو سالدانا»، «دیو باتیستا»، «وین دیزل» و «بردلی کوپر» از این هفته در 16 بازار خارجی دیگر از جمله چین، ژاپن،‌ روسیه و کره جنوبی به روی پرده می‌رود و از تاریخ 5 می نیز در سینماهای آمریکای شمالی اکران خود را آغاز می‌کند.

اما «سرنوشت خشمگین» که قسمت هشتم از مجموعه فیلم‌های اکشن و هیجانی «سریع و خشن» است، با فروش 68.4 میلیون دلار در 69 بازار خارجی مجموع فروش گیشه بین‌الملل خود را به 867.6 میلیون دلار رساند تا با احتساب 192.7 میلیون دلاری که تاکنون در سینماهای آمریکا فروخته، مجموع فروش جهانی خود را از مرز یک میلیارد دلار عبور دهد.

این فیلم پیش از این توانسته بود در اولین هفته اکران خود به فروش جهانی ۵۳۲ میلیون دلار دست یابد و با پیشی گرفتن از فروش آغازین ۵۲۹ میلیون دلاری «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد»  رکورد فروش آغازین تاریخ سینما را جا به جا کند.

کارگردانی «سریع و خشن ۸» که با هزینه تولید ۲۵۰ میلیون دلاری ساخته شده است را «گری گِری» و تهیه‌کنندگی آن را «وین دیزل» و «نیل مورتیز» بر عهده دارند.

قسمت هفتم از سری فیلم‌های اکشن و هیجانی «سریع و خشن» در سال ۲۰۱۵ به فروش ۱/۵۱ میلیارد دلار دست یافت تا عنوان ششم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما را پس از «آواتار»، «تایتانیک»، «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد»، «دنیای ژوراسیک» و «انتقام جویان» به نام خود ثبت کند.

مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» تاکنون به مجموع فروش بیش از ۳.۹ میلیارد دلار در گیشه جهانی دست یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی