English

کتاب «درآمدی بر مبانی کلامی علم دینی» روانه بازار نشر شد

«درآمدی بر مبانی کلامی علم دینی: با تأکید بر علوم انسانی» اثر جدید قاسم ترخان از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روانه بازار شد.

کتاب «درآمدی بر مبانی کلامی علم دینی» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری موج، توجه به نقش بنیادین علوم انسانی و نقدهای فراوانی که بر وضعیت موجود آن وارد است، تحول علوم انسانی را ضروری می‌نماید، وضعیت مطلوب این تغییر، همانا پیراستن این علوم از مبانی فکری سکولاریزم است؛ اما ترسیم چارچوبی برای تولید علون انسانی اسلامی، بدون درک درستی از این علوم و اسلامی سازی آن و همچنین اثبات امکان و تبیین چگونگی تأثیرگذاری گزاره‌های کلامی میسر نیست.

کتاب «درآمدی بر مبانی کلامی علم دینی با تأکید بر علوم انسانی» ضمن تحلیل چالش‌های معرفت‌شناختی، علم شناختی و دین‌شناختی ناظر به عدم امکان تأثیرگذاری و نقد آنها، پذیرش حداکثری تأثیر گزاره‌های کلامی در همه مؤلفه‌های ماهیت‌ساز و هویت‌ساز علم و همچنین مراحل تحقیق و فرایند تحقق علوم، نسبت به علوم انسانی رایج معنای خاص و عام آن و مطلوب و عدم اختصاص تأثیرگذاری، به مقام گردآوری، چگونگی این تأثیرگذاری را براساس یکی از حالت‌های پیشینی و پسینی؛ مستقیم و غیر مستقیم؛ خرد و کلان تصویر می‌کند.

این کتاب در 460 صفحه با قیمت 35 هزار تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است که علاقه‌مندان برای تهیه آن می‌توانند با شماره تلفن 88503241 تماس حاصل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه