English

تبدیل شاهکار «جیمز جویس» به قطعه موسیقی

رمان «بیداری فینگان‌ها» نوشته «جیمز جویس» با همکاری 100 هنرمند به قطعه‌ای موسیقی تبدیل می‌شود.

تبدیل شاهکار «جیمز جویس» به قطعه موسیقی

به گزارش خبرگزاری موج، «جم بندز» نوشت: همزمان با انتشار نسخه صوتی کتاب «بیداری فینگان‌ها» شاهکار ادبی «جیمز جویس»،‌ قطعه موسیقی که براساس این کتاب و نواخته شده، روانه بازار می‌شود.

برای خلق این قطعه موسیقی 100 هنرمند از جمله «تیم کاربن» از گروه «زمین راه‌آهن» و «لو روگای» از «لوییس و کلارک» همکاری داشته‌اند. این قطعه هشت‌دقیقه‌ای روز چهارم می همراه با نسخه کامل صوتی این رمان منتشر خواهد شد. «بیداری فینگان‌ها» پیش‌تر دو بار دیگر در سال‌های 2015 و 2016 مورد اقتباس موسیقایی قرار گرفته بود.

«بیداری فینگان‌ها» دشوارترین اثر «جیمز جویس» نویسنده سرشناس ایرلندی است که نگارش آن 17 سال طول کشیده است. این اثر از لحاظ سختی مطالعه شهرت فراوانی دارد، چرا که «جویس» در آن کلماتی را از 60 زبان دنیا به کار گرفته است. «بیداری فینگان‌ها» رمانی چندلایه با ساختارهای انکساری و قابلیت تفسیر نامحدود است که حتی به اذعان ریاضی‌دانان، فهم آن از «اولیس» هم دشوارتر است.

«جوزف کمپبل» رمان‌نویس درباره این رمان «جویس» گفته است: «اگر جهان بسوزد، تاریخ آگاهی بشر را می‌توان از روی این کتاب بازسازی کرد.»

«جیمز آگوستین آلویسیوس جویس» متولد دوم فوریه 1882 در دوبلین ایرلند بیش‌تر شهرت خود را به‌خاطر رمان «اولیس» (۱۹۲۲) و رمان جنجالی «بیداری فینگان‌ها» (۱۹۳۹) به دست آورد. در این میان، مجموعه‌ داستان کوتاه «دوبلینی‌ها» (۱۹۱۴) و رمان نیمه‌زندگی‌نامه‌ای «تصویر مرد هنرمند در جوانی» به آوازه‌ این نویسنده‌ قرن بیستمی بیش از پیش افزوده است.

«جویس» پس از آن‌که نگارش «اولیس» را به پایان رساند، چنان خسته بود که تا یک سال بعد دیگر نتوانست قلم به ‌دست بگیرد. اما در مراسم جشن چهل‌وهفتمین سال تولدش، عنوان آخرین کتابش را اعلام کرد که «بیداری فینگان‌ها» بود. این رمان در ماه می 1939 منتشر شد.

«جیمز جویس» در چند دهه فعالیت ادبی‌اش توانست نفوذ چشم‌گیری بر نویسندگان نسل‌های بعد از خود همچون «ساموئل بکت»، «خورخه لوییس بورخس»،‌ «اومبرتو اکو»، «ویرجینیا وولف»، «ویلیام فاکنر» و «جورج اورول» داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی