English

بدرقه ای با تشویق های فراوان

پیکر عارف لرستانی در میان اشک و تشویق حضار تشییع شد

مراسم وداع با پیکر عارف لرستانی در میان غم و اندوه هنردوستان برگزار شد.

پیکر عارف لرستانی در میان اشک و تشویق حضار تشییع شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مراسم تشییع پیکر عارف لرستانی امروز  با حضور خانواده او و جمعی از هنرمندان، همکاران و علاقه مندان به این هنرمند در تالار وحدت برگزار شد..البته با وجود اعلام آغاز مراسم در ساعت یازده،این مراسم با بیست دقیقه تاخیر آغاز شد و پیکر عارف لرستانی نیز دیر به تالار وحدت رسید.

مراسم تشییع  پیکر زنده‌یاد عارف لرستانی با قرائت آیاتی از قرآن مجید توسط جواد هاشمی آغاز شد. در ادامه شاهین جمشیدی مجری برنامه ‌گفت: امروز همه برای وداع با پیکر عارف لرستانی اینجا جمع‌ شده‌ایم. نام و اثر عارف عزیزمان در قلب و اذهان ما باقی خواهد ماند.

جواد هاشمی در سخنانی گفت: به دلیل عدم برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی درست، جمعیت زیادی در اینجا حضور ندارند  پیکر عارف صبح فردا به کرمانشاه می‌رود. چون او خودش دوست داشت که به آنجا برود و کنار پدربزرگش به خاک سپرده شود.

هاشمی همچنین با اشاره به عدم حضور مهران مدیری در این مراسم، گفت: مهران مدیری حالش بد شده است و دو ساعت پیش در تماسی تلفنی خبر داد که حال خوشی ندارد، اما تمام تلاش خود را می‌کند تا در این مراسم حضور پیدا کند.

در این مراسم ابتدا قطعه «یار تویی» با صدای مهران مدیری که تقدیم به عارف لرستانی کرده بود، پخش شد , در ادامه میلاد باقری، خواننده پاپ قطعه ای اجرا کرد و سپس رضا یزدانی با بیان اینکه «خواندن در این مراسم برایم بسیار سخت است»، قطعه‌ای حزن‌انگیز را با بغضی در گلو برای حضار خواند.

جواد رضویان دیگر سخنران این مراسم با صدایی بغض آلود پشت تریبون رفت و گفت: عارف بچه تلویزیون بود و شاید باید از مسیر تلویزیون تشییع می‌شد. او سال‌ها کار نکرد، ولی هیچ‌گاه گردن کج نکرد. او مرد بود.شوک حسن جوهرچی و علی معلم هنوز در وجود ما مانده بود که غم افشین یدالهی را چشیدیم و حالا هنوز چهلم علی آقا نشده که غم عارف را دیدیم. خدایا به ما صبر بده.

رضویان در پایان سخنانش خطاب به همسر عارف لرستانی گفت: الهام جان تو تنها نیستی و ما همه در کنار تو هستیم.

مهدی کرم‌پور، کارگردان سینمادر ادامه پشت تریبون رفت و گفت: دل همه ما برای عارف تنگ می‌شود. عارف خیلی بیش از آن بود که ما در تلویزیون، سینما و تئاتر او را دیده بودیم.  او جزو معدود بازیگران کتابخوان بود و من تجربه‌های زیادی با او داشتم.

وقتی کرم پور از حاضرین خواست به خاطر لحظاتی که عارف آنها را خندانده برایش دست بزنند،جمعیت برای دقایقی به شکل ممتد برای این هنرمند دست زدند.

محمدرضا هدایتی در ادامه این مراسم گفت: من و عارف جزو بچه‌هایی بودیم که همیشه به شهرستانی بودن خودمان افتخار می‌کردیم. من با رفتن عارف یکی از حامیان و دوستانم را از دست دادم و به همه ایران تسلیت می‌گویم و امیدوارم یاد او را همیشه در ذهنمان نگه داریم.

هدایتی نیز در پایان سخنانش از حاضران خواست تا به افتخار زنده‌یاد عارف لرستانی دست بزنند.

سپند امیرسلیمانی نیز در سخنانی کوتاه بیان کرد: برایم اینجا ته دنیاست. متاسفم که رفیقی را دست دادیم که همیشه می‌توانستیم روی او حساب باز کنیم.

بعد از ورود پیکر عارف لرستانی به سالن در ساعت 13 ،برزو ارجمند در سخنانی گفت: من از طرف تمام همکلاسی‌های عارف، ورودی ۷۴ دانشگده تئاتر سخن می‌گویم. عارف مردترین، مهربان‌ترین و با معرفت‌ترین ما بود.او زیاده خواه‌نبود و بسیار کتاب می‌خواند و همیشه حرف برای گفتن داشت.

او ادامه داد: دیروز که در یزد بودم، خبر رفتن عارف را از همسرش شندیم و نمی‌دانم که با چه حالی توانستم خودم را به اینجا برسانم. عارف برای خودش یلی بود و امروز حتی اساتید او در دانشکده هنر در مراسم او شرکت کرده‌اند. من از طرف سیامک انصاری هم سخن می‌گویم. او حالش خوب نبود و از من خواست تا از طرف او نیز به همه تسلیت بگویم.

علی اوجی هم در این مراسم گفت: عرف بسیار مهربان بود و برای شما زندگی می‌کرد. اما آنطور که باید قدر او را ندانستیم. او در یک سال آخر عمر خود کار نمی‌کرد و ما قدر این هنرمند را ندانستیم.

در پایان مراسم، همسر عارف لرستانی گفت: عارف خوشحال رفت. او همیشه دوست داشت که آرام در خواب برود و رفت. مرسی از همه شما که برای بدرقه او آمدید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه