English

هوشنگ جاوید «ماهیت و جنس صدا» را بررسی می‌کند

یک پژوهشگر موسیقی نواحی و آیینی به بررسی «ماهیت و جنس صدا» در آواز ایرانی می‌پردازد.

هوشنگ جاوید «ماهیت و جنس صدا» را بررسی می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، هوشنگ جاوید قصد دارد در هشتمین «نشست آیین آواز» همراه پژمان طهماسیان - پژوهشگر - به بحث و بررسی درباره ماهیت و جنس صدا بپردازند.

جاوید در این‌باره گفت: ماهیت و جنس صدا و همین‌طور جایگاه خواننده در موسیقی ایرانی و آواز خوب و شرایط خواننده بودن یا خواننده شدن در رساله‌های علمی که پس از اسلام در ایران نوشته شده، چه بوده است؟ آیا امروزه به این داشته‌ها می‌اندیشیم؟ این موضوع در بخش مباحثه فنی هشتمین نشست آیین آواز به بررسی گذاشته می‌شود.

هوشنگ جاوید (زاده 1338 تهران) از هشت سالگی در مکتب سیدابوالقاسم انجوی شیرازی، بنیانگذار مرکز فرهنگ مردم ایران در صداوسیما پرورش یافت. او تحصیل‌کرده رشته فیلمبرداری و نورپردازی در دانشکده صداوسیما و دارای مدرک درجه 2 هنر (معادل فوق لیسانس) در زمینه موسیقی بومی ایران است. همچنین بنیانگذار جشنواره‌های پژوهشی در زمینه موسیقی نواحی در ایران پس از انقلاب است. او در زمینه ارائه هنر موسیقی نواحی و بازشناساندن آن به جامعه تا کنون 16 جشنواره و همایش ملی را طراحی و اجرا کرده است. از وی همچنین آثار صوتی و مکتوبی در زمینه موسیقی نواحی ایران منتشر شده است.

این هشتمین نشست از سلسله نشست‌های «آیین آواز» است که ساعت 18 سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. فرهنگسرای ارسباران در ضلع شمال غربی پل سیدخندان، خیابان جلفا (ارسباران) واقع شده و ورود علاقه‌مندان به این نشست آزاد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه