English

مرور سینمای کره در جشنواره جهانی فیلم فجر+ پوستر

جشنواره جهانی فیلم فجر با 7 فیلم، سینمای کره را معرفی می‌کند.

مرور سینمای کره در جشنواره جهانی فیلم فجر+ پوستر

به گزارش خبرگزاری موج، امسال در این بخش، 7 فیلم از کشور کره جنوبی به نمایش درخواهد آمد که یکی از آنها در بخش پانورامای سینمای آسیا و کشورهای اسلامی نیز حضور دارد.

بنابراین گزارش کمال تبریزی از مشاوران انتخاب فیلم جشنواره جهانی درباره این بخش گفت: سال گذشته در جشنواره بوسان هنگام دیدن فیلم هایی از ممالک شرق دور، سینمای کره جنوبی دوباره توجه من و سایر مدیران جشنواره جهانی را به خود جلب کرد و پیشتر هم در جشنواره کن همین توجه جلب شده بود. به تدریج مطمئن شدیم تغییر و تنوع حساب شده ای در سینمای امروز کره جنوبی در حال شکل گرفتن است. همین باعث شد با موافقت دبیر جشنواره جهانی، بخش سینمای کره در جشنواره طراحی شود.

تبریزی اضافه کرد: سینمای کره مجموعه‌ای است از فیلم‌هایی در انواع و ژانرها مختلف با ساختارهایی جذاب، متنوع و مردم پسند که در اسیا بی مانند است، در عین حال بعضی از آن ها به نوع علاقه و تمایل جشنواره های معتبرجهانی نیز توجه دارند. برای مثال فیلم THE NET ساخته فیلمساز نام آشنای این کشور، کیم کیدوک و THE TABLE ساخته کیم جونگ کوان از این دسته اند

مرور سینمای کره در جشنواره جهانی فیلم فجر+ پوستر

تبریزی همجنین با اشاره به اینکه تقریبا همه فیلم های مطرح سینمای کره در سال گذشته توسط مشاوران جشنواره دیده شد و مجموعه ای نسبتا متفاوت برای نمایش دربخش مرور سینمای کره جنوبی برگزیده شدند، گفت: اگر توفیق دیدن مجموعه فیلم های انتخاب شده برای نمایش در بخش مرور سینمای امروز کره را در سی و پنجمین دوره جشنواره جهانی فجر پیدا کنید به احتمال زیاد با من هم عقیده خواهید شد که سینمای نوین کره جنوبی مسیر موفقیت و رشد قابل توجهی را با انواعی متفاوت و چشمگیر در آینده نزدیک طی خواهد کرد.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، 8-1 اردیبهشت 1396(28 تا 21 آوریل 2017) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه