English

توسط نشر معارف منتشر شد؛

کتاب «مهدویت و آینده جهان؛ مبانی اعتقادی موعودگرایی در ادیان»

چاپ دوم کتاب «مهدویت و آینده جهان؛ مبانی اعتقادی موعودگرایی در ادیان» توسط نشر معارف منتشر شد.

کتاب «مهدویت و آینده جهان؛ مبانی اعتقادی موعودگرایی در ادیان»

به گزارش خبرگزاری موج، کتاب «مهدویت و آینده جهان» بررسی مبانی و اصول اعتقاد به منجی و موعودگرایی در میان ادیان زنده دنیا است. در این نوشتار ضمن بیان اهمیت و ضرورت بحث از منجی موعود و ویژگی‌های او در ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی، به تبیین اصول و مبانی فکری و اعتقادی آموزه‌های مهدویت در چهار قالب عدالت‌گرایی، کمال‌خواهی، نجات‌بخشی و حکومت واحد جهانی پرداخته شده و تصویری قرآنی و روایی از صفات و بایسته‌های موعود آخرالزمان ارایه شده و دیدگاه‌های ادیان مختلف در این زمینه ورد بحث و بررسی اجمالی و نیز نقد و ارزیابی قرار گرفته است.

نویسنده در همین راستا به نقد دیدگاه‌های اسطوره‌ای در مورد موعود آخرالزمان در ادیان غیراسلامی و مذاهب غیرشیعی پرداخته و گستره موعودخواهی را در این ادیان با توجه به دیدگاه‌های آنان در زمینه عدالت‌گرایی، کمال‌خواهی، نجات‌بخشی و حکومت واحد جهانی و نیز دستیابی به آرمان‌شهر مورد نظر آنان، به نقد مبانی اعتقادی آنان در این زمینه پرداخته و چشم‌اندازهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مسیحیان، یهودیان و مسلمانان را در مورد برنامه حکومت جهانی موعود آخرالزمان، ترسیم نموده است. وی در این زمینه به مشترکات و اختلافات فکری این ادیان اشاره نموده و فطری بودن موعودگرایی را از نظر آموزه‌های دینی و عقلی بررسی نموده است.

چاپ دوم کتاب مهدویت و آینده جهان؛ مبانی اعتقادی موعودگرایی در ادیان به قلم حجت الاسلام روح الله شاکری زواردهی با همکاری دانشگاه معارف اسلامی در 360 صفحه به قیمت 14000تومان منتشر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه