English

معاون اداره کل فرهنگی اوقاف خبر داد؛

برپایی ۷۳۴ خیمه‌ معرفت در قالب طرح آرامش بهاری  

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری گفت: مشاوره‌ها و راهنمایی‌هایی که در قالب طرح آرامش بهاری ارائه‌ می‌شود در بسیاری از موارد باعث تفاهم بین افراد شده و آثار فراوانی به دنبال داشته است.

برپایی 734 خیمه‌ معرفت در قالب طرح آرامش بهاری  

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، در جمع مبلغان طرح آرامش بهاری اظهار کرد: همانند سال‌های گذشته، امسال نیز امام‌زادگان(ع) در قالب طرح آرامش بهاری میزبان مردم هستند و زمانی که مردم در سفر و استراحت هستند، شما مبلغان مذهبی در امام‌زاده‌ها حضور یافته و به ارائه‌ی مطالب و مشاوره‌ می‌پردازید؛ لذا کار شما بسیار تاثیرگذار و ارزشمند است.

وی ادامه داد: آرامش بهاری یکی از ویژه برنامه‌هایی است که سازمان اوقاف و امور خیریه را در سطح کشور شناسانده و بسیاری از بزرگان نیزاز این ویژه‌برنامه تقدیر می‌کنند؛ می‌توان گفت طرح آرامش بهاری از جمله بزرگ‌ترین برنامه‌هایی است که در کشور اجرا می‌شود و خیر و برکت فراوانی نیز به همراه دارد.

حجت‌الاسلام مشهوری با اشاره به اینکه امسال طرح آرامش بهاری در آستان مطهر دو هزار و 400 امام‌زاده‌ی کشور در حال اجراست و 734 خیمه‌ی معرفت نیز در قالب این طرح برپا شد ه است گفت : امسال خیمه‌های معرفت بیشترشده چرا که بخش اصلی کار فرهنگی ما در اجرای طرح آرامش بهاری است که در خیمه‌های معرفت متجلی می شود ؛ روحانیون نیز تاثیر بسیاری در پرمحتوا بودن خیمه‌های معرفت دارند از این رو اگر می‌خواهیم نتایج خوبی از طرح آرامش بهاری به دست آوریم، باید در راستای تقویت بنیه علمی و مهارتی روحانیون تلاش کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های کمیته‌ی محتوایی طرح آرامش بهاری، یادآور شد: این کمیته در جهت ارائه‌ی محتوای آموزشی برای خادمان امام‌زادگان(ع) 31 استان و آموزش روحانیون و مبلغان مذهبی در حال فعالیت است و همچنین در تلاش هستیم تا برای مبلغان بومی نیز برنامه‌ی آموزشی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مبلغان مذهبی بومی در خیمه‌های معرفت اقدام به ارائه‌ی مشاوره و همچنین اطلاعات مذهبی به مردم می کنند افزود: کار شما مبلغان بسیار ارزشمند بوده و بخش اصلی طرح آرامش بهاری نیز در نحوه‌ی مشاوره، آگاهی‌دهی و....؛ روحانیون است؛ از این رو باید در راستا ی پرمحتوا بودن حضورتان در خیمه‌های معرفت تلاش کنید.

حجت‌الاسلام مشهوری با تاکید بر برپایی نمازهایجماعت در امام‌زادگان(ع) بیان کرد: امام‌زادگانی که مجری طرح آرامش بهاری هستند باید نمازهای یومیه را برپا کند، هر چند که جماعتی هم حضور نداشته باشد؛ همچنین تشویق به ایجاد وقف‌های جدید نیز از جمله‌ محورهای مورد تاکید در طرح آرامش بهاری است.

وی با اشاره به ایجاد وقف‌های مشارکتی نیز خاطرنشان کرد: این نوع وقف نیز می‌تواند در امام‌زاده ها ترویج داده شود تا بتوانیم در ایام نوروز نیز قدم‌های مثبتی در راستای ترویج فرهنگ وقف برداریم و با توجه به اینکه امام‌زادگان(ع) میزبان مردم در ایام نوروز هستند از این رو ما باید واسطه‌گری خوب و شایسته‌ای را بین مهمان و میزبان انجام دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی