English

در مشهد برگزار شد؛

تجلیل از ۲۱دانشجوی برگزیده دومین جشنواره ملی رسانه های مجازی رضوی

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی رسانه های مجازی رضوی با تجلیل از 21 دانشجوی برگزیده این جشنواره در مشهد برگزار شد.

تجلیل از 21دانشجوی برگزیده دومین جشنواره ملی رسانه های مجازی رضوی

به گزارش خبرگزاری موج، آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی رسانه های مجازی رضوی با تجلیل از 21 دانشجوی برگزیده این جشنواره در مشهد برگزار شد.

سید ابوالحسن ترابی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور در این مراسم که شب گذشته در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: دومین دوره این جشنواره از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد 387 اثر به دبیرخانه این جشنواره در دانشگاه پیام نور تهران ارسال شد که 185 اثر به مرحله نهایی و داوری راه یافتند و پس از داوری در دو سطح فنی و محتوایی، در نهایت 21 برگزیده معرفی شدند.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور افزود:همه شرکت کنندگان در این جشنواره که اثری را در ساحت مقدس امام رضا(ع) خلق کرده اند، برگزیده اند و هیچ جایزه ای بالاتر از خلق اثر برای امام مهربانی ها نیست.

وی گفت: جشنواره ملی رسانه های مجازی رضوی ویژه دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه های سراسر کشور می باشد که هدف از برگزاری آن توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در فضای مجازی است .

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور اظهار کرد: امید است در قالب رسانه های مجازی رضوی بتوان با انتشار مطالب موثر آسیب های این فضا را که متوجه جوانان است، کاهش داد.

ترابی از دانشجویان کشور که علاقمند به حوزه فضای مجازی هستند خواست در مسیر ترویج فرهنگ و معارف رضوی گام بردارند و از ابرازهای ارتباطی جدید در راستای ترویج فرهنگ دینی و رضوی بهره گیرند.

محمد علی داور یار، رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن خوشامدگویی به دانشجویان شرکت کننده در دومین جشنواره ملی رسانه مجازی رضوی گفت: در سالی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2017 انتخاب شده است، دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در جوار بارگاه رضوی، میزبان این جشنواره شده است.

وی از برگزاری همایش ملی علمی و پژوهشی نماز و ولایت در فرهنگ رضوی در قالب برنامه های بخش دانشگاهیان جشنواره بین المللی امام رضا(ع) خبر داد و افزود: در سال 96 این همایش ملی را در مشهد الرضا(ع) برگزار خواهیم کرد.

داور یار تصریح کرد: دانشگاه پیام نور خراسان رضوی، دبیری این همایش سراسری که سال آینده ویژه دانشگاهیان سراسر کشور برگزار می شود، تقبل کرده و پیشنهاد داده است نماز در فرهنگ رضوی را از طریق فضای مجازی گسترش دهد.

حجت الاسلام مصطفی فقیه اسفندیاری مشاور علمی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، دیگر سخنران این مراسم بود.

وی گفت: فضای مجازی در مقابل فضای حقیقی قرار دارد در حالی که اگر واقعیت را در نظر بگیریم این فضا مجازی نیست زیرا تمام عرصه های زندگی حقیقی ما در این جهان را در بر گرفته است بنابر این نیاز است ما مواجه واقعی تری با فضای مجازی داشته باشیم و این فضا را جدی تر بگیریم.

این استاد دانشگاه با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر این که خدا رحمت کند کسی که امر ما را فرا گیرد و آن را به دیگران بیاموزد، تصریح کرد: در شرایط امروز که فضای مجازی زندگی ما را به تسخیر خود درآورده است ما باید بتوانیم معارف اهل بیت به ویژه فرهنگ رضوی را با این زبان بیان کنیم و کسی در این زمینه قدرت تاثیرگذاری دارد که فضای مجازی و اقتضائات آن را به خوبی بشناسد.

در پایان این مراسم از دانشجویان برگزیده جشنواره در بخش های مختلف با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدایای نقدی، تجلیل شد.

بر اساس این گزارش دومین جشنواره ملی رسانه های مجازی رضوی که از برنامه های بخش دانشگاهیان جشنواره امام رضا(ع) است در محورهای سایت، وبلاگ و نشریات الکترونیکی دانشجویی، شبکه‌های اجتماعی و سامانه‌های پیامکی، طراحی نرم‌افزار و اپلیکیشن، فایل و کتب صوتی، برگزاری جشنواره، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی مجازی، ابداعات، اختراعات و سایر رسانه‌های مجازی برگزار شد .

علاوه بر 21 برگزیده این جشنواره، دانشجویانی که بر اساس تشخیص داوران 50 درصد حد نصاب امتیازات را کسب کرده بودند به مشهد مقدس اعزام شدند و در آیین اختتامیه این جشنواره حضور داشتند.

یادآوری می شود؛ دومین جشنواره ملی رسانه های مجازی رضوی ویژه دانشگاهیان سراسر کشور با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و دانشگاه پیام نور کشور توسط دانشگاه پیام نور تهران برگزار شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی