English

هادی مرزبان در گفتگو با موج:

مدیران هنوز بازیگران تیاتر را به چشم مطرب می بینند/جریان تیاتر های خصوصی،تیاتر را به ابتذال می کشاند

هادی مرزبان کارگردان پیشکسوت تیاتر ایران گفت: بعضی از مدیران هنوز ما را باور ندارند و ما را به چشم مطرب می بینند و خیال می کنند کارمان خیلی راحت است.

مدیران هنوز بازیگران تیاتر را به چشم مطرب می بینند/جریان تیاتر های خصوصی،تیاتر را به ابتذال می کشاند

سال 95 روز های پایانی خود را پشت سر می گذارد و جای خود را به بهار و سال جدید می سپارد. تیاتر ایران در این سال آثار بسیاری در خود دید و کارهایی به مراتب موفق از جوانان دانشجو به نمایش در آمد. اما در این بین گاهی نارضایتی ها و گله هایی از سوی اهالی این عرصه  در میان بود و کم لطفی هایی نیز از سوی مدیران وجود داشت.

هادی مرزبان کارگردان و بازیگر تیاتر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، تیاتر ایران را در سال 96 ارزیابی کرد و  گفت: اهالی تیاتر سال گذشته همچون سال های قبل بسیار زحمت کشیدند و با عشق صحنه ها را روشن نگه داشتند. اینجا تنها مشکلاتی که داریم از آن سوی میز است. بعضی از  مدیران هنوز ما را باور ندارند و ما را به چشم مطرب می بینند و خیال می کنند کارمان خیلی راحت است.

وی در خصوص برنامه ریزی نداشتن مدیران گفت: امسال برای تالار وحدت نمایشی در دست داشتم، علی رغم این که مسوولین حوزه از من خواستند در خرداد و تیر نمایش خود را اجرا کنم در روز های نزدیک به اجرا به من گفتند فقط خرداد ماه می توانی نمایش را روی صحنه ببری. این در حالی بود که خرداد ماه روز های زیادی از آن تعطیلات رسمی بود و عملا من 20 روز فرصت اجرا داشتم. من هرگز قبول نکردم که با 40 بازیگر تنها 20 روز اجرا داشته باشم.

این کارگردان تیاتر در ادامه گفت: نداشتن برنامه ریزی های دقیق و بدقولی های مسوولین باعث لطمه به تیاتر ما می شود. از زمانی که آقای مرادخانی  معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی کار آمدند من گفتم تیاتر و هنر ما آینده ای روشن در پیش خواهد داشت. اما یک سری از مدیران کم لطفی کرده و خیال می کنند این میز ها و جایگاه ها همچنان باقی می ماند. دو مدیر در یک وزارت خانه و در یک معاونت هنری هستند، آقای مرادخانی برای اعتلای فرهنگ و هنر کمک می کند و از طرفی بنیاد رودکی سنگ اندازی هایی دارد.

وی افزود: مدیران تیاتر ما باید آگاه با مسائل باشند. ما اهالی تیاتر لبیکمان را برای شروع کار گفته ایم و اکنون باید حمایت و لطف مدیران را به همراه خود داشته باشیم.

مرزبان در خصوص عملکرد تیاتر ایران گفت: در سال گذشته چه پیشکسوتان و چه جوانان تیاتر کارهای فوق العاده ای انجام دادند که همه در سطح عالی بودند و به مراتب از کارهایی که از خارج برای جشنواره فجر ارسال شده بود بهتر و با کیفیت بالاتری قرار داشتند.

این کارگردان تیاتر و تلویزیون افزود: امیدوارم سیاست گذاران کلان هنر مملکت کاری کنند که همه چیز پیرو قانون باشد و ما قائم به فرد نباشیم و کار ها بر اساس روابط خانوادگی نباشد.

وی افزود: مشکل دیگری که امروزه در تیاتر ما وجود دارد، مشکلات مالی به وجود آمده است. جریان تیاتر های خصوصی که اخیرا راه افتاده است می تواند تیاتر را به سوی ابتذال ببرد. همه متوجه گیشه ها می شوند و کار هایی که خوب پول در می آورند مورد استقبال قرار می گیرد و ماهیت و اصالت تیاتر کم کم از بین می رود.

هادی مرزبان در خصوص آخرین اثری که در دست اقدام دارد گفت: تیاتر «بنگاه تئاترال» نوشته علی نصیریان در تیر و مرداد سال آینده در سالن سنگلج به نمایش در خواهد آمد.

وی ادامه داد: این تیاتر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توسط علی نصیریان به اجرا در آمده بود و بعد از انقلاب هم چند مورد از آن کار شد. اما الان این نمایش را آقای نصیریان به من سپرده اند و امروز روز اولی بود که تمرین های خود را آغاز کردیم.

تئاتر بنگاه تئترال

مرزبان افزود: این نمایش به نوعی تخت حوضی است. به نحوی که بازیگران این اثر می خواهند یک گروه تخت حوضی را اجرا کنند ولی این نمایش ترکیبی از تیاتر تخت حوضی و تیاتر رئال می باشد.

هادی مرزبان در پایان از تایید نهایی بازیگران این تیاتر خبر داد و گفت: ایرج راد، فرزانه کابلی، داوود فتحعلی بیگی، محمود بصیری ، امین زندگانی و خسرو احمدی کار خود را در این نمایش آغاز کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه