English

اخبار کوتاه شهرستان کاشان

کتاب تاریخچه راه‌آهن ایران و کاشان رونمایی شد

کتاب "تاریخچه راه‌آهن ایران و کاشان" با حضور جمعی از مدیران و مسئولان در تالار خورشید کاشان رونمایی شد.

کتاب تاریخچه راه‌آهن ایران و کاشان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری موج، کتاب «تاریخچه راه‌آهن ایران و کاشان» به همت انتشارات مجلس‌افروز و دستگاه‌های اجرایی شهرستان کاشان با حضور مسئولان منطقه رونمایی شد.

به گزارش تسنیم، احمد و محمد رضایی، نویسندگان در این کتاب، تلاش دارند تا با مروری بر مباحث تخصصی و تاریخی مرتبط با احداث و تأسیس راه‌آهن در ایران و جهان و معرفی نواحی 17 گانه راه‌آهن و نیز معرفی مشاغل مرتبط با آن خواننده را با این موضوعات آشنا کنند.

احمد رضایی در حاشیه رونمایی از این کتاب گفت: کتاب "تاریخچه راه آهن ایران و کاشان" را حاصل کار و تحقیق و پژوهش بیش از 5 سال کار تحقیقاتی همراه با سفر به نواحی 17 گانه راه‌آهن ایران با همکاری محمدرضایی تألیف شده‌است.

این کتاب در 236 صفحه با تیراژ هزار نسخه توسط انتشارات مجلس‌افروز منتشرشده و به‌غیراز کتاب فوق از این مؤلف دو کتاب با نام‌های "سفرنامه کاشان تا کربلا" و" کتاب دجال کیست و کجاست؟" به چاپ رسیده‌است.

طرح عیدانه کتاب در 8 کتابفروشی کاشان آغاز شد

مصطفی جوادی مقدم اظهار داشت: مدت اجرای این طرح یک ماه اعلام است و هدف از اجرای طرح عیدانه کتاب گامی مثبت در جهت توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان افزود: این طرح به مدت یک ماه از تاریخ 15 اسفند ماه سال جاری تا 15 فروردین 96 در کتابفروشی‌های شهرستان کاشان همزمان با سراسر کشور با شعار "امسال هم کتاب عیدی دهیم" آغاز شده‌ که بر این اساس علاقه‌مندان و خریداران کتاب با همراه داشتن کارت ملی، می‌توانند از تخفیف 20 تا 25 درصدی خرید کتاب در این طرح تا سقف یکصد هزار تومان استفاده کنند.

رصدخانه دانشگاه کاشان در ایام نوروز پذیرای بازدید مسافران نورزی است

ایرج صفایی با اعلام این خبر اظهار داشت: پذیرش بازدید همه‌روزه صبح‌ها از ساعت 10 تا 14 و بعداز ظهر از ساعت 16 تا 22 بصورت گروه‌های 10 تا 15 نفره راس هر ساعت انجام می‌شود و مدت بازدید حدود 45 دقیقه است.

مسئول رصدخانه دانشگاه کاشان هزینه بازدید روزانه به ازای هر نفر را پنجاه هزار ریال بیان کرد و افزود: هزینه بازدید همراه با رصد در ساعات اولیه شب به ازای هر نفر هشتاد هزار ریال است.

وی برنامه‌های بازدید را شامل بازدید روزانه یا بازدید در شب‌های ابری، شامل بازدید از آسمان نما، ارائه توضیحات درباره صورت‌های فلکی و ساختار کیهان با استفاده از نرم‌افزارهای نجومی، نمایش تعدادی از فیلم‌ها و عکس‌های تصویربرداری شده در این رصدخانه، بازدید از تلسکوپ اصلی مستقر در گنبد رصدخانه به‌عنوان یکی از بزرگترین تلسکوپ‌های ایران همراه با ارائه توضیحات درباره تلسکوپ و گنبد تمام اتوماتیک رصدخانه عنوان کرد و گفت: مدت برنامه برای یک گروه حداکثر 15 نفره حدود 45 دقیقه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه