English

«دنیای شگفت‌انگیز فلسفه» منتشر شد

«دنیای شگفت‌انگیز فلسفه» در حوزه فلسفه برای کودکان با ترجمه  پریسا و سرور صیادی راهی بازار شد.

«دنیای شگفت‌انگیز فلسفه» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج، «دنیای شگفت‌انگیز فلسفه» (شناخت فیلسوفان و ایده‌هایشان) نوشته سارا تاملی و مارکوس ویکس در انتشارات آفرینگان ققنوس راهی بازار شده است.

پریسا صیادی که پیش‌تر کتاب دیگری را راهی بازار کرده بود درباره ترجمه این کتاب خود گفت: این کتاب در واقع به موضوع «فلسفه برای کودکان» می‌پردازد و از آنجا که مفاهیم عمومی فلسفه را مورد توجه قرار می‌دهد، می‌توان این کتاب را در انحصار کودکان تلقی نکرد.

او درباره خودداری از آوردن عنوان «فلسفه برای کودکان» روی جلد کتاب گفت: فکر می‌کنم محدود کردن این کتاب در عنوان آن به موضوع «فلسفه برای کودکان» باعث محدودیت مخاطبان آن می‌شود.

فلسفه برای کودکان و نوجوانان (فبک) یا فکرپروری برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ای برای آموزش تفکر عمیق فلسفی است که به پرورشِ قدرتِ استدلال، داوری و تمیز در کودکان و نوجوانان می‌پردازد و دستِ کم، سه گونه تفکر نقادانه، تفکر خلاقانه و تفکر مراقبتی را در ایشان پیشرفت می‌دهد. در اواخر سالهای ۱۹۶۰، وقتی متیو لیپمن در دانشگاه کلمبیا واقع در نیویورک در رشته فلسفه مشغول تدریس بود، متوجه شد که دانشجویانش فاقد قدرت استدلال و قضاوت هستند. او به این نتیجه رسید که برای تقویت قدرت تفکر این دانشجویان دیگر بسیار دیر شده‌ است و قدرت استدلال باید از همان کودکی تقویت شود. لیپمن را بنیان‌گذار فلسفه برای کودکان می‌دانند.

در نوشته پشت جلد کتاب «دنیای شگفت‌انگیز فلسفه» آمده است:

«کشف کنید چطور فلسفه می‌تواند به شما بیاموزد که از ذهنتان به شیوه‌های کاملا جدید و هیجان‌انگیز استفاده کنید. بیاموزید دقیق بنگرید و عمیق بیندیشید و در پی پاسخ دادن به دشوارترین سوالات زندگی باشید، سوالاتی مثل «چرا من وجود دارم؟» و «چه کسی تصمیم می‌گیرد چه چیزی درست یا غلط است؟»

با فیلسوفان مشهور آشنا شوید، کسانی که تفکر ما را در مورد خودمان و شیوه زندگی‌مان شکل دادند. هر کسی می‌تواند فیلسوف باشد. کتاب «دنیای شگفت‌انگیز فلسفه» به شما نشان می‌دهد تمام چیزی که شما نیاز دارد ذهنی جست‌وجوگر است.»

پیش‌تر مجموعه مقالات خلیج فارس با عنوان «جاده ابریشم دریایی» توسط پریسا صیادی در انتشارات دایره‌المعارف اسلامی راهی بازار شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی