English

ویژه برنامه‌های رادیو به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) اعلام شد

همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری بانوی دو عالم، ام ابیها فاطمهزهرا (س)، شبکه های رادیو با تولید و پخش ویژه برنامه هایی به همین مناسبت، در سوگ ایام فاطمیه می‌نشینند.

ویژه برنامه‌های رادیو به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، شبکه های مختلف رادیویی در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، دخت بزرگوار رسول گرامی اسلام (ص) ویژه برنامه هایی را تدارک دیده‌اند که تقدیم شنوندگان می‌نمایند.

رادیو اقتصاد

ویژه برنامه "حدیث اشک"به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س)، پنج شنبه 12 اسفند ماه، به روی آنتن رادیو اقتصاد خواهد رفت. نفیسه فیاض بخش، کارشناس امور زنان و نیز حجت الاسلام ابوالقاسم مهاجری، کارشناس مذهبی در این برنامه به تشریح سیره زندگی حضرت زهرا (س) خواهند پرداخت.از دیگر موضوعات در این برنامه می توان به سبک زندگی، تربیت فرزندان، سیره اقتصادی حضرت زهرا (س) و همچنین شناخت و توسل به حضرت زهرا (س) اشاره کرد.ویژه برنامه "حدیث اشک" کاری از گروه کسب و کار به تهیه کنندگی محسن رنگینی و گویندگی مریم عابدی پنج شنبه در سه بخش ساعت 06:30 به مدت 85 دقیقه و ساعت 11:00 و 19:00 به مدت 55 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

رادیو ایران

رادیو ایران به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در ایام فاطمیه، برنامه های "یاسمین" "عطر یاس" و"دور عاشقان" را به روی آنتن می‌فرستد. رادیو ایران سعی کرده در مناسبت مذکور از دو جهت نوآوری کند، هم از قالبهای متنوع استفاده کند و هم به آثاری بپردازد که کمتر در رسانه ها مطرح شده اند. دور عاشقان به گونه ای شخصیت محور طراحی شده که در روزهای یازده و دوازده اسفند پخش می شود. در این برنامه اثر برجسته دکتر سید جعفر شهیدی درباره زندگی حضرت زهرا (س) بررسی و معرفی می شود. دو سمفونی درباره حضرت زهرا (س) در حال ساخت است که با سازندگان و طراحان آن استاد شاهین فرهت و استاد میرزمانی گفتگو می شود. گفتگو با استاد محمود فرشچیان هنرمند برجسته ایرانی که در آمریکا حضور دارند و اثری فاخر برای حضرت زهرا (س) آفریده‌اند نیز در برنامه اتفاق خواهد افتاد و محمود فرشچیان میهمان ویژه این برنامه خواهند بود. برنامه از فاطمیه اول تا فاطمیه دوم به تعداد 20 برنامه هر برنامه ده دقیقه پخش می شود. در این برنامه هر روز یکی از موسسات پژو هشی و مزین به نام حضرت زهرا معرفی می شوند و یک اثر ادبی در باره حضرت خوانده می شود. برنامه دیگر گروه، برنامه تعاملی "یاسمین" است. این برنامه حول محور آیات اهل بیت و تطهیر ساخته شده و مخاطبان برنامه سازان اصلی آن خواهند بود. مخاطبان آیات موضوعی را در برنامه خوانده و آقای فتحی پور، کارشناس برنامه نظارت مختلف آیه را بیان خواهند کرد. علاوه بر این سه برنامه ، برنامه به "افق آفتاب" ویژگی های حضرت زهرا (س) را هر روز در این برنامه مورد تدقیق و بررسی قرار می دهد و درباره صفات آن حضرت برنامه سازی می کند.

این شبکه رادیویی نیز همگام با دیگر شبکه‌ها با پخش متن‌ها و موسیقی‌های حزن انگیز در عزای بی‌بی دو عالم (س) به سوگ می‌نشیند.

رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران همزمان با ایام فاطمیه هر شب در برنامه "شبستان" با حضور مداحان و پیرغلامان اهل بیت (ع) و اجرای گرمشان از دوشنبه 9 اسفند تا 12 اسفند، روی آنتن می رود. بخشی از برنامه به نوای گرم و دلسوز مداحان اهل بیت (ع) و اجرای مداحی پیر غلامان اختصاص یافته است، طبق پیش بینی ها تدارکدیدهشدهاست تا با استقرار واحد سیار، گزارش هایی هر شب از هیئت های مذهبی تهران تهیه شود. از دیگر بخش‌های برنامه شبستان بحث کارشناسی برنامه است، مرتضی مداح درباره سیره شناسی حضرت فاطمه زهرا (س) صحبت می کند.الگوهایرفتاریحضرتزهرا(س) درخانواده، نقش حمایتی حضرت،آموزه‌هاینابتربیتیدرسیرهحضرتزهرا (س)، خطبه ها و... از دیگر بحث های کارشناسی است که خدمت شنوندگان ارائه می شود. ویژه برنامه شبستان کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی شبکه رادیویی تهران است. محمد حسین امیدی مجری و زهرا افشار نژاد گزارشگر برنامه شبستان شما مخاطبان را همراهی می‌کنند.

رادیو جوان

این شبکه رادیویی در ویژه برنامه ای که به مناسبت همین ایام تدارک دیده است، در خصوص فضایل و مناقب حضرت زهرا (س) و الگوپذیری از آن بزرگوار توسط همسران و دختران در رفتارهای اجتماعی سخن می‌گوید این ویژه برنامه ساعت 12:30 روز پنج شنبه 12 اسفندماه از رادیو جوان پخش می‌شود."جوان ایرانی سلام"دیگر برنامه رادیو جوان است که رفتار اجتماعی و دینی حضرت فاطمه (س) و سبکه زندگی فاطمی را تحلیل می‌کند. این برنامه ساعت 6:40 دقیقه 14 تا 20 اسفند ماه پخش می‌شود.

رادیو سلامت

"سایبان آرامش"عنوان ویژه برنامه رادیو سلامت است که با تسلیت ایام سوگواری به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س)، سیره معصومین (ع) در کنترل هیجان را بررسی می کند. این برنامه ساعت 14:05 دقیقه روز چهارشنبه 11 اسفند ماه از رادیو سلامت به روی آنتن می‌رود."تسبیح صبح"نیز که روز پنج‌شنبه 12 اسفندماه از رادیو سلامت به روی آنتن می‌رود، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، خصوصیات حضرت زهرا (س) را بررسی می‌کند.

رادیو فرهنگ

"در کوچه‌سارغم" عنوان ویژه برنامه رادیو فرهنگ است که به بررسی سبک زندگی حضرت فاطمه (س) و تأثیر آن بر فرهنگ در جامعه اسلامی می‌پردازد. این برنامه ساعت 8:30 پنج شنبه 12 اسفندماه پخش می‌شود. "زمزمه زمستان"نیز که متون ادبی مربوط به حضرت زهرا (س) را پخش می‌کند، در تاریخ 12 اسفندماه ساعت 11:00 پخش می‌شود.

رادیو قرآن

"بهشت بی نشان"عنوان برنامه ای از رادیو قرآن است که ویژه ایام فاطمیه (س) به روی آنتن می‌رود. "والشمس" دیگر برنامه رادیو قرآن نیز به بررسی سیره حضرت زهرا (س) و ریشه های قرآنی شخصیت ایشان می‌پردازد. بهشت بی نشان ساعت 9:15 23 اسفندماه و والشمس ساعت 6:30 4 تا 11 اسفندماه پخش می‌شود.

رادیو گفتگو

"مدینه آن روزها"، "یاس کبود"و"کوثرهدایت"عنوان ویژه برنامه های رادیو گفتگو در ایام فاطمیه است که به بررسی سیره عملی حضرت زهرا (س)، ابعاد مختلف خطبه فدکیه و بررسی شخصیت سیاسی حضرت فاطمه زهرا (س) می پردازند. این ویژه برنامه ها روز پنج شنبه 12 اسفندماه از رادیو گفتگو به روی آنتن می‌رود. مدینه آن روزها در ساعت 7:00 صبح، یاس کبود ساعت 13:30 و کوثرهدایت ساعت 17:00 پخش می‌شود.

رادیو معارف

"شهیده ولایت"برنامه‌ای از رادیو معارف است که با موضوع شیوه های حضرت فاطمه (س) در دفاع از ولایت و چرایی دفاع از ولایت توسط یک زن به روی آنتن می‌رود. این برنامه پنج شنبه 12 اسفندماه ساعت 8:40 پخش می‌شود."غربت یاس"نیز که دیگر برنامه این شبکه رادیویی است به بررسی جایگاه اجتماعی و شخصیت حضرت زهرا (س) قبل و بعد از رسول گرامی (ص) می‌پردازد. این برنامه نیز روز پنج‎شنبه 12 اسفندماه ساعت 19:15 پخش می‌شود.

رادیو نمایش

از روز دوشنبه 9 اسفند، سریال رادیویی"بیداری"به مناسبت دهه دوم فاطمیه از رادیو نمایش پخش می شود. ایننمایشرادیوییرا حمیدرضا پورعلی محمد نوشته و داستان خانم دکتری را روایت می کند که در ایام فاطمیه تمامی عمل‌های جراحی اش را بدون دریافت حق الزحمه انجام می دهد.در این نمایش جدید رادیویی هنرمندانی چون: احمد گنجی، فریبا طاهری، علی میلانی، نورالدین جوادیان، ایوب آقاخانی، رویا فلاحی، نازنین مهیمنی و تعداد دیگری از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش می پردازند."بیداری" به تهیه کنندگیمحمد مهاجر، صدابرداری رضا طاهری، افکت محمدرضا قبادی فر و گویندگی مهرداد عشقیان، هر روز ساعت 15:15 از رادیو نمایش پخش می شود.

رادیو ورزش

این شبکه رادیویی در برنامه "عصرانه" که به صورت ویژه به مناسبت دهه فاطمیه تهیه و پخش می‌شود، در مورد زندگی و شخصیت حضرت فاطمه (س) سخن گفته و به پخش نوحه و مداحی می‌پردازد. این برنامه پنج‌شنبه 12 اسفندماه ساعت 17:00 از رادیو ورزش پخش می‌شود."مویه های غریبانه"نیز دیگر برنامه رادیو ورزش است که اقدام به پخش نوحه و مداحی در تاریخ 12 اسفندماه ساعت 14:00می نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه