English

پیکرهای ۱۶شهید گمنام در سیستان و بلوچستان تشییع می‌شوند

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان از خاکسپاری پیکرهای مطهر ۱۶شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در هفت نقطه از این استان خبر داد.

پیکرهای ۱۶شهید گمنام در سیستان و بلوچستان تشییع می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج، حمزه دهقان بیان کرد: حماسه هشت سال دفاع مقدس نتیجه مقاومت، ایستادگی وسلحشوری ایرانیان است که توانستند با اقتدار از دین، اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند. حماسه هشت سال دفاع مقدس به سبب مجاهدت‌های رزمندگان بود که در سایه رهبری حضرت امام توانستند این حماسه بزرگ را خلق کنند.

وی یکی از راه‌های انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده را خاکسپاری شهدای گمنام آن زمان در سراسر کشور عنوان کرد و افزود: شهدا نماد مقاومت ملت ایران به شمار می‌روند و موجب برکات زیادی مثل انس و الفت بین جوانان می‌شوند. در سیستان وبلوچستان تاکنون پیکرهای ۷۷شهید گمنام در ۳۰نقطه خاکسپاری شده‌اند. هم اکنون نیز همزمان با دهه فاطمیه پیکرهای ۲۷۰شهید تفحص شده‌ان که قرار است از این آمار ۳۰شهید شناسایی و مابقی گمنام اعلام شده‌اند.

دهقان گفت: سیستان وبلوچستان نیز همزمان با دهه فاطمیه میزبان پیکرهای ۱۶شهید است که این تعداد بالاترین رقم را نسبت به دیگر استان‌ها به خود اختصاص داده است.

وی در رابطه با خاکسپاری شهدا در هفت نقطه از سیستان وبلوچستان گفت: یک شهید در زاهدان، شهرستان‌های بزمان، بمپور، قصرقند و سرباز هر کدام میزبان سه شهیدند همچنین یک شهید در پایگاه نیروی دریایی سپاه و دو پیکر شهید دیگر نیز در منطقه آزاد چابهار خاکسپاری خواهند شد.پیکر شهدا پس از استقبال رسمی در فرودگاه زاهدان بنا به درخواست آموزش و پرورش در ۸هشت مجتمع آموزشی برای بهره مندی دانش آموزان از وجود شهدا منتقل خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ اثار و نشر ارزهای دفاع مقدس ایتان سیستان و بلوچستان از شب وداع با شهدا در چهارشنبه شب در حسینیه عاشقان ثارالله خبر داد و گفت: صبح پنج شنبه ویژه برنامه دسته روی عزاداری از مسجد حضرت علی تا مسجد جامع برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی