English

«جشنواره آموزشی - تحصیلی جایزه ملی ایثار» برگزار می‌شود

«جایزه ملی ایثار» با هدف پاسداشت و تجلیل برترین‌های علمی‌، آموزشی و در راستای تقویت و ایجاد انگیزه و فراهم آوردن زمینه‌های پرورش و رشد استعدادهای علمی دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب شاهد و ایثارگر ممتاز، خلاق و نوآور، توسعه و تعمیق روحیه علم آموزی، تداوم ایفای نقش ایثارگران در عرصه دانش و فناوری و ارج نهادن به ممتازان شاهد و ایثارگر سه‌َشنبه این هفته برگزار می‌شود.

«جشنواره آموزشی - تحصیلی جایزه ملی ایثار» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمدعلی فقیه مدیر کل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام این خبر در یک نشست خبری گفت: «جشنواره آموزشی - تحصیلی جایزه ملی ایثار» نیز برای نخستین‌بار در سی‌امین سالگرد «طرح شاهد» با همراهی وزارتخانه‌های سه‌گانه آموزشی‌، دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه علمیه در حال انجام است که، با هدف پاسداشت و تجلیل برترین‌های علمی‌، آموزشی و در راستای تقویت و ایجاد انگیزه و تحرک تحصیلی و فراهم آوردن زمینه‌های پرورش و رشد استعدادهای علمی دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب شاهد و ایثارگر ممتاز، خلاق و نوآور، توسعه و تعمیق روحیه علم آموزی، تداوم ایفای نقش ایثارگران در دهه اول عرصه دانش و فناوری و ارج نهادن به ممتازان شاهد و ایثارگر در اسفندماه 95 برگزار می‌شود.

وی گفت:«یکی از اهداف برگزاری این جشنواره این است  که مقام آموزشی، تحصیلی و پژوهشی دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب شاهد و ایثارگر  در عرصه ملی پاس داشته شود و فرصتی برای معرفی استعدادهای برتر آموزشی ایثارگران به جامعه ایجاد شود.

فقیه یادآور شد:این جشنواره آموزشی و تحصیلی به تمام مقاطع تحصیلی شامل دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش، دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز آموزشی تحت پوشش «وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «دانشگاه آزاد اسلامی» و طلاب شاهد و ایثارگر مشغول به تحصیل در «حوزه‌های علمیه» سراسر کشور می‌پردازد.

به گفته وی، فرایند انتخاب برگزیدگان به این صورت است که پس از تشکیل کمیته علمی جشنواره در هر دستگاه آموزشی آغاز و پس از انجام فرایند انتخاب استانی و سپس انتخاب ملی، هر دستگاه و همچنین فرد برای تجلیل و حضور در مراسم پایانه جشنواره به دبیرخانه معرفی می‌کند و نهایتاً در مراسم ملی و با حضور مسئولان عالی رتبه کشور از دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان ممتاز و برترین‌های آزمون سراسری تقدیر و تجلیل می‌کند.

فقیه ادامه داد:سه شاخص عمده و اصلی برای انتخاب برترین‌ها توسط دستگاه‌های آموزشی عضو طرح شاهد در نظر گرفته شده است و این شاخص‌های کلی عبارت‌اند از فعالیت‌های آموزشی، فعالیت‌های پژوهشی دوران تحصیل و فعالیت‌های فرهنگی دوران تحصیل است که مطابق استانداردهای دستگاه‌های آموزشی تعیین و امتیاز بندی شده است.

وی اظهار کرد: انتخاب برترین‌های جشنواره آموزشی- تحصیلی جایزه ملی ایثار در دو مرحله استانی و ملی انجام گرفته است. کمیته علمی جشنواره در هر دستگاه آموزشی ایجاد شده است و از میان معرفی‌شدگان مراکز، مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌ها (استانی) بر اساس امتیاز کسب شده در هر شاخص انتخاب و در سطح ملی معرفی می‌شوند و در مجموع از 71 نفر از سرآمدان و برترین‌های علمی و آموزشی شاهد و ایثارگر شامل دانش‌آموز، دانشجو، طلبه و برترین‌های آزمون سراسری سال 95 تجلیل می‌شود.

فقیه با اشاره به دستاوردهای طرح شاهد هم گفت:یکی از نتایج مهم فعالیت سی ساله طرح شاهد، حضور بیش از2000  نفر از جامعه هدف شاهد و ایثارگر به عنوان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند و بیش از 7 هزار نفر از دانش آموزان و دانشجویان به عنوان نخبگان شاهد و ایثارگر شناسایی و عضو مرکز نخبگان و دانش پژوهان شاهد شناخته شده‌اند و تراکم 60 هزارنفری ممتازان تحصیلی و نخبگان شاهد و ایثارگر در سال گذشته تحصیلی (1393-1394) است. از این تعداد، 26 هزار نفر دانش‌آموز ممتاز و 34 هزار نفر دانشجو و طلبه ممتاز هستند که از این میان، 11 هزار و 500 دانشجوی ممتاز تحصیلات تکمیلی در مقاطع ارشد و دکتری هستند.

وی اعلام کرد:از مجموع داوطلبان شاهد و ایثارگر آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها، 57 درصد در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شده‌اند و نزدیک به 1200 نفر از دانش‌آموزان طرح شاهد در مدرسه‌های استعدادهای درخشان در حال تحصیل هستند.

این جشنواره در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه