English

جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠ ثانیه‌ای برترین‌هایش را شناخت

یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠ ثانیه‌ای جمعه ٦ اسفندماه با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.

جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠ ثانیه‌ای برترین‌هایش را شناخت

به گزارش خبرگزاری موج، در بخش نخست این مراسم، علی قربانی - دبیر جشنواره- با اشاره به این که در سال گذشته از مسوولان اجرایی جشنواره خواسته است تا آن را به صورت سالانه برگزار کنند، گفت: جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای تنها متعلق به حوزه هنری نیست و همه مسوولان و مردم باید بکوشند تا پرچم سینمای اخلاق را بالا نگه دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه همه باید تلاش کنند تا شرایط  را به گونه‌ای فراهم کنند تا هنرمندان هرچه بیشتر فیلم ١٠٠ ثانیه‌ای تولید کنند از ١٢٧٩ نفر شرکت کننده‌ای با ١٧٤٤ اثر در بخش داخلی  و ١٩٧٠ اثر در بخش بین‌الملل شرکت کرده بودند تشکر کرد.

اهدای جوایز این جشنواره با تقدیر از حبیب محمدی -نماینده جشنواره مهرگان کابل- آغاز شد و  در ادامه به معرفی آثار تقدیری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه ای پرداخت.

در بخش بین‌الملل، لوح تقدیر فیلم انیمیشن به «فلورنتینا پرز» برای کارگردانی  فیلم «ایمجینیشن» از اروگوئه، لوح تقدیر فیلم داستانی به «دُنیتا هوسنی» برای کارگردانی  فیلم «کورنیز» از آلبانی و لوح تقدیر بخش فیلم انیمیشن به «هرمس مان جیا لرد» برای کارگردانی فیلم «تدی بر» از ایتالیا تعلق گرفت.

آثار برگزیده بخش بین الملل که شایسته دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی شناخته شدند، در بخش انیمیشن به «دو سون شین» برای کارگردانی فیلم«فاکس تله» از سریلانکا، «الگا تووآ و جیمی کایلمه کاموس» برای کارگردانی فیلم «کری پا جاس» از روسیه و در بخش داستانی به احمد وحید امیدی از افغانستان برای فیلم «فیشر من» تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلم اقتصاد مقاومتی و فرهنگ کار جشنواره که شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ٣٠ میلیون ریال بود نیز به کیوان احمدی برای فیلم «قفل» از اصفهان تعلق گرفت.

کاندیداهای جوایز بخش مسیر تجربه در قسمت انیمیشین فیلم‌های «دست‌های کوچک» به کارگردانی مهدی خروشی، «جوجیاپو» به کارگردانی مژگان حامد،«پدر» به کارگردانی امیرمحمد نوری دلوئی بودند که در نهایت تندیس جشنواره،دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلم پویانمایی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال به مهدی خروشی برای کارگردانی فیلم «دست‌های کوچک» از اردبیل اهداء شد.

در قسمت مستند مسیر تجربه،فیلم‌های «اسدالله» به کارگردانی علی بیات، «طلا» به کارگردانی شاهرخ لامع و «تیشه روزگار» به کارگردانی محمد فرج‌زاده کاندید بودند که در نهایت تندیس جشنواره،دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلم مستند به مبلغ ۳۰ میلیون ریال به محمد فرج‌زاده برای کارگردانی فیلم «تیشه روزگار» از کردستان اهدا شد.

در قسمت داستانی بخش مسیر تجربه نیز فیلم‌های «برای پدرم» به کارگردانی اکبرتراب‌پور،«همزاد» به کارگردانی عطیه سادات حجتی و «متنظر» به کارگردانی سید مهدی میرغیاثی کاندید بودند که تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلم داستانی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال به اکبر تراب‌پور برای کارگردانی فیلم «برای پدرم» از همدان رسید.

در قسمت آثار برگزیده در بخش دستاوردهای فنی و تکنیکی،لوح تقدیر و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به اسماعیل عظیمی برای خلاقیت و نوآوری در فیلم داستانی «صف از قم»، سیدمحمدرضا سجادیان برای فیلمبرداری فیلم داستانی «کانتینر ۴۰۱» از تهران و محمدحسین فلاح برای جلوه‌های بصری در فیلم داستانی «به خانواده برمی‌گردیم» از تهران اهداء شد.

کاندیداهای بخش مسابقه ملی در قسمت پویانمایی «تجری» به کارگردانی محمدرضا مرادی،«جنگ همیشه ویران است» به کارگردانی معین منصوری‌فرد،«معلق» به کارگردانی آذر منصوری، «نقش زندگی» به کارگردانی احسان معصوم و «شهر من سرد» است به کارگردانی زیبا ارژنگ بودند که در نهایت لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به معین منصوری فرد برای کارگردانی فیلم «جنگ» از کرمان، آذر منصوری برای کارگردانی فیلم «معلق» از کردستان تعلق گرفت.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین کارگردانی فیلم پویانمایی نیز به مبلغ ۸۰ میلیون ریال به احسان معصوم برای فیلم نقش زندگی از قزوین تعلق گرفت.

کاندیدهای برگزیده در بخش مستند،«آهن نگاه» به کارگردانی محمد حسنی،«برکت» به کارگردانی علی کیوان،«قفل» به کارگردانی کیوان احمدی،«کار تیمی» به کارگردانی «جمشید فرج‌وند فردا» بودند که لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به «جمشید فرج‌وند فردا» برای کارگردانی فیلم «امید سپید» از کردستان و علی کیوان برای کارگردانی فیلم «برکت» از خراسان رضوی اهدا شد.

و در نهایت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین کارگردانی فیلم مستند به مبلغ ۸۰ میلیون ریال به محمد حسنی برای کارگردانی فیلم «آهن‌نگاره» از تهران اهداء شد.

کاندیداهای آثار برگزیده در بخش داستانی،به خانواده برمی‌گردیم به کارگردانی محمدحسین فلاح،«چشم به راه» به کارگردانی حسین دارابی،«حضرت مهندس» به کارگردانی محمدحسین امانی همدانی،«جیب کت» به کارگردانی حسین دارابی،«من تو ما ۲» به کارگردانی علی عرفان فرهادی و «صدای من» به کارگردانی مجید برهانی بودند.

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به علی عرفان فرهادی برای کارگردانی فیلم «من تو ما ۲» از تهران و و مجید برهانی برای کارگردانی فیلم «صدای من» از کرمان تعلق گرفت.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین کارگردانی فیلم داستانی به مبلغ ۸۰ میلیون ریال به محمد حسین امامی همدانی برای کارگردانی فیلم «حضرت مهندس» از تهران اهداء شد.

در بخش دیگر این مراسم، لوح تقدیر و جایزه ویژه دبیر جشنواره به مبلغ ۳۰ میلیون ریال، به عطیه سادات حجتی برای کارگردانی فیلم «همزاد» از تهران تعلق گرفت.

بهترین فیلم از نگاه تماشاگران نیز فیلم «من تو ما ۲» از تهران به کارگردانی علی عرفان فرهادی بود که شایسته دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال شناخته شد.

 کاندیداهای جایزه بهترین فیلم جشنواره نیز «آهن‌نگاره» به کارگردانی محمد حسنی،«نقش زندگی» به کارگردانی احسان معصوم، برکت به کارگردانی علی کیوان،«چشم به راه» به کارگردانی حسین دارابی،«تیشه روزگار» به کارگردانی محمد فرج‌زاده و «حضرت مهندس» به کارگردانی محمدحسین امانی همدانی بودند که در نهایت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلم به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال به حسین دارابی برای کارگردانی فیلم داستانی «چشم به راه» از تهران تعلق گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه