English

همزمان با اعطای گواهینامه بین‌المللی ایزو به سازمان سینمایی

آخرین تغییرات در چارت سازمان سینمایی صورت گرفت

مدیرکل برنامه، بودجه و تحول اداری گفت: فیلمخانه ملی ایران در ساختار جدید به اداره کل فیلمخانه ملی ایران ارتقاء یافته و روابط عمومی سازمان سینمایی به‌عنوان اداره کل روابط‌عمومی و همکاری‌های بین‌المللی فعالیت خواهد کرد.

آخرین تغییرات در چارت سازمان سینمایی صورت گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، مراسم اعطای گواهینامه: 9001 ISO ورژن 2015 و ISO 10002 ورژن 2012 به سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور دکتر حجت الله ایوبی رییس سازمان امور سینمایی برگزار شد. این مراسم  با حضور مدیران سازمان سینمایی و مدیران ارشد هلدینگ بین المللی توسعه دهندگان سیستم ابتکار و نماینده شرکت WTG و  شرکت BQC اروپا در ایران برگزار گردید نشان بین المللی 9001 ISO  (استاندارد سیستم مدیریت کیفیت) و ISO 10002 (رضایت مشتری، راهنمایی برای رسیدگی و پاسخگویی به شکایات) به سازمان امور سینمایی و سمعی بصری اعطا گردید.

در این مراسم حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی با تقدیر از زحمات و پیگیری های دفتر برنامه ، بودجه  و تحول اداری که منجر به دریافت گواهینامه های ایزو توسط سازمان امور سینمایی گردید ، ابراز امیدواری کرد ، سازمان امور سینمایی در راستای خدمت رسانی به هنر سینما بعنوان هنر نمونه کشور بتواند با گام برداشتن در جهت استاندارد سازی به یک سازمان استاندارد و شفاف تبدیل گردد.

حجت الله ایوبی با اشاره به تبدیل شدن معاونت سینمایی وزارت ارشاد به سازمان امورسینمایی و سمعی بصری گفت: رایزنی های بسیار زیادی با مجموعه دولت و مجلس صورت گرفت تا سازمان امور سینمایی به صورت یک سازمان تخصصی شکل گرفته و مسیر ارتقا را در پیش بگیرد.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه حوزه سینما با همه معضلات پیش رو نیاز به یک سازمان مستقل داشت افزود: سینما به نوعی مدرن ترین پدیده در جهان امروز به شمار می رود و ورود تکنولوژی دیجیتال به این حوزه آن را به پدیده‌ای فوق مدرن نیز تبدیل کرده است و از این رو لازم است تا گردش امور در آن بر اساس استانداردهای روز دنیا صورت پذیرد.

حجت الله ایوبی یکی از مشکلات پیش رو در ایران را عدم  تحقق کامل دولت الکترونیک در بسیاری از سازمانها و نهادها دانست و خاطر نشان کرد: با استقرار  و تکمیل فرایندهای دولت الکترونیک در سازمان سینمایی و شفاف شدن گردش کارها اعتماد اصحاب سینما به این سازمان نیز افزایش می یابد.

ایوبی با اشاره به اصلاح متن توافقنامه های منعقده با موسسات وابسته از ابتدای سال 95 و تعریف دقیق فعالیت ها و مبالغ مربوطه و عملیاتی شدن این توافقنامه ها را ، عامل مهمی در نظم دهی و ایجاد شفافیت سازمانی دانست و ضمن تشکر از همکاران موسسات ذیربط سازمان سینمایی بر تداوم و تکمیل این روند تاکید کرد. رییس سازمان سینمایی در خاتمه سخنان خود با تاکید بر اینکه سینمای ایران امروز به سفیر گویای تمدن و فرهنگ ایران زمین تبدیل شده است گفت: اصحاب سینما مرزداران فرهنگ و هنر ایران هستند و از این جهت سازمان سینمایی برای اداره چنین پدیده ای باید به علم روز و استانداردهای جهانی مجهز باشد.

دراین مراسم جواد صباغ مدیر کل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری با تاکید بر تثبیت وضعیت سازمان سینمایی به عنوان یک سازمان قانونی با ردیف بودجه مستقل مطابق مصوبه شورای عالی اداری به اصلاح روندهای کلی سازمانی در حوزه های مختلف همزمان با ارزیابی های کارشناسان ایزو و همکاری صمیمانه همه واحدهای سازمان اشاره کرد.

برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان،بازنگری در نمودار و ساختار سازمانی بمنظور رفع تداخل ها و موازی کاری ها، تدوین شرح شغل ها توسط تیمی زبده و متخصص ،بازبینی و بازنویسی متن موافقتنامه ها با موسسات وابسته و جاری شدن روح شفافیت برآنها، ایجاد برخی تغییرات در ساختمان سازمان به منظور تکریم ارباب رجوع و تسهیل شرایط کاری همکاران تا حد ممکن، فعال سازی گروه نظارت بر اجرای توافقنامه ها، تشکیل کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی و کمیته ساختار و فناوری های مدیریتی، از جمله اقدامات موثری بودند که بنا به توضیحات جواد صباغ ، در ارزیابی کارشناسان جهت اعطای استانداردهای ایزو نقش داشته اند.

مدیرکل برنامه،بودجه و تحول اداری سازمان سینمایی با اشاره به تصویب چارت جدید سازمان گفت: فیلمخانه ملی ایران در ساختار جدید به اداره کل فیلمخانه ملی ایران ارتقاء یافته  و روابط عمومی سازمان سینمایی نیز با منفک شدن از دفتر ریاست به عنوان اداره کل روابط عمومی و همکاری های بین المللی فعالیت خواهد کرد.همچنین مشاور حقوقی و امور مجلس نیز به مشاورین رییس سازمان اضافه شده است

مدیرعامل هلدینگ بین المللی توسعه دهندگان سیستم ابتکار و نماینده شرکت های WTG و  BQC نیز با اشاره به همکاری خوب کارکنان سازمان سینمایی در پیاده سازی و استقرار سیستم مدیریت و وجود اعتماد سازمانی در روند اجرای طرح را نشانه خوبی از توسعه یافتگی در رفتار سازمانی کارکنان و مدیران سازمان سینمایی دانستند و از آن تقدیر کردند.

گفتنی است در این مراسم ضمن اعطای گواهینامه های بین المللی ایزو 9001 و ایزو 10002 به سازمان امور سینمایی، تندیس زرین تعالی سازمانی از سوی شرکت wTG فعال در اتحادیه اروپا از سوی نماینده رسمی آن در ایران نیز به سازمان سینمایی اهدا گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه