English

برگزیدگان اعزام به نمایشگاه بلونیا مشخص شدند

نویسنده و تصویرگر کتاب "تو یک جهانگردی" به نمایشگاه کتاب بلونیا اعزام می‌شوند.

برگزیدگان اعزام به نمایشگاه بلونیا مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری موج بر اساس خبر رسیده، مراسم پایانی سومین دوره مسابقه و کارگاه خلق کتاب تصویری عصر شنبه (۳۰ بهمن) در سالن اجتماعات موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران (سالن زنده‌یاد عاشوری) برگزار شد. کتاب "تو یک جهانگردی" به عنوان اثر برتر این دوره انتخاب شد و نویسنده و تصویرگر آن با حمایت این موسسه به نمایشگاه کتاب بلونیا اعزام می‌شوند.

امیرمسعود شهرام‌نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این مراسم گفت: برگزاری این کارگاه اتفاق خوب و مبارکی بود که با همکاری انجمن تصویرگران، انجمن نویسندگان کتاب کودک و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران شکل گرفت. با توجه به ظرفیت‌هایی که درحوزه کودک و نوجوان وجود دارد باید حمایت از این حوزه به طور جدی دنبال شود.

او با اشاره به جایگاه تصویرگران کشورمان در حوزه بین‌الملل گفت: همواره از حضور تصویرگران ما در نمایشگاه‌های بین‌المللی استقبال شده و باید تلاش کنیم تا این حضور به سمت درآمدزایی سوق پیدا کند و تصویرگری ما در دنیا نقش تجاری خود را به خوبی ایفا کند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: پیوند موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و انجمن تصویرگران کتاب کودک که تخصص در یافتن استعدادهای نهفته تصویرگری دارد می‌تواند به شکل مطلوب و شایسته‌ای تصویرگری کشورمان را در جهان معرفی کند.

در ادامه این مراسم فریدون عموزاده خلیلی، رئیس هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان گفت: سومین دوره کارگاه و مسابقه خلق کتاب تصویری نسبت به دوره‌های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشت و امیدواریم این فرآیند به یک نهاد تبدیل شود. امروز آغاز بر یک پایان است تا این نهاد شکل بگیرد و در طول سال بتوانیم کارگاه‌های دیگری را برگزار کنیم.

او گفت: اگر این کارگاه‌ها در طول سال تداوم داشته باشد می‌توانیم یک شکوفایی را در استعدادها شاهد باشیم و امکان بروز استعدادهای نهفته نیز وجود خواهد داشت. تحقق این موضوع کار را برای برنامه‌ریزان در این حوزه آسانتر می‌کند.

عموزاده خلیلی خاطرنشان کرد: برگزاری این‌گونه کارگاه‌ها تجربه منحصر به فردی است تا هنرمندان با همراهی نهادهای مدنی یک کار ارزشمند و قابل تقدیر را ارائه کنند و هرچقدر این کارگاه‌ها قوی‌تر پیش رود زمینه خلق کتاب تصویری نیز بهتر خواهد شد و آن‌گاه حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

کیانوش غریب‌پور، عضو انجمن تصویرگران و عضو هیات داوران، حسن‌پور، رئیس هیات مدیره انجمن تصویرگران کتاب کودک و نوجوان، خدایی عضو هیات داوران و غلامرضا نوعی مدیر بخش ناشران خارجی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز در این مراسم حضور داشتند.

بر اساس رای هیات داوران، کتاب " تو یک جهانگردی" به عنوان اثر برتر این دوره از کارگاه شناخته شد و شهرزاد شهرجردی و غزل فتح‌اللهی به عنوان نویسنده و تصویرگر این کتاب با حمایت کامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایشگاه کتاب بلونیا اعزام می‌شوند.

پنجاه و سومین دوره نمایشگاه کتاب بلونیا ۱۴ تا ۱۷ فروردین سال آینده برگزار می‌شود. موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر کشورمان در این دوره از نمایشگاه حضور خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه