English

پوئم سمفونی «تختی» رونمایی می‌شود

آیین رونمایی از پوئم سمفونی «تختی» با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، همچنین پیشکسوتان و چهره‌های صاحب نام ورزشی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

پوئم سمفونی «تختی» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، پوئم سمفونی «تختی» ساخته «پوریا خادم» اثری است که در چهار قسمت براساس ابعاد مختلف زندگی «جهان‌پهلوان تختی» ساخته شده است. قسمت اول این پوئم سمفونی در واقع درباره «جهان پهلوان تختی» به‌عنوان یک اسطوره پهلوانی است.

‎قسمت دوم درباره «غلامرضا تختی» به‌عنوان یک قهرمان بزرگ کشتی در جهان و قدرت فنی و بدنی، همچنین زورآوری این شخصیت ملی است و قسمت سوم راجع به ویژگی‌های شخصیتی «پهلوان تختی» و ارتباط عمیق و عاطفی این قهرمان بزرگ با مردم است که از تختی یک پهلوان می‌سازد؛ اما قسمت چهارم مرگ «جهان پهلوان تختی» و مرثیه‌ای برای او را روایت می‌کند.

‎این اثر توسط ارکستر فیلارمونیک پراگ که یکی از ۲۰ ارکستر برتر حال حاضر جهان است، به رهبری استاد علی رهبری و به خوانندگی محمد معتمدی اجرا و ضبط شده است.

‎این اثر در استودیو «اسمچکی» با مدیریت اجرایی «باربد بیات» ضبط شده، همچنین در این ضبط چند نفر از هنرمندان برجسته ایرانی هم با ارکستر فیلارمونیک پراگ همکاری داشته‌اند.

آیین رونمایی از پوئم سمفونی «تختی» عصر شنبه، هفتم اسفندماه از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و حضور علاقه‌مندان در این برنامه آزاد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه