English

پرتره‌های «مریلین مونرو» در موزه بریتانیا

۱۰ پرتره چاپ سیلک‌اسکرین «اندی وارهول» - هنرمند آمریکایی - از چهره «مریلین مونرو» بازیگر هالیوودی، در موزه بریتانیا به‌نمایش درمی‌آید.

پرتره‌های «مریلین مونرو» در موزه بریتانیا

به گزارش خبرگزاری موج، «رویترز» نوشت: ۱۰ اثر چاپ سیلک‌اسکرین که «اندی وارهول» هنرمند برجسته پاپ‌آرت از چهره «مریلین مونرو» - بازیگر سینما - کشیده است، در موزه بریتانیا به‌نمایش درمی‌آید.

«مریلین مونرو» یکی از سرشناس‌ترین و پرحاشیه‌ترین بازیگران تاریخ سینماست که در جریان پروژه ساخت فیلم «Something`s Got to Give» در سال ۱۹۶۲ به کارگردانی «جورج کوکر» ظاهرا به‌دلیل مصرف زیاد مواد مخدر درگذشت و این فیلم را ناتمام گذاشت.

نام این نمایشگاه هنری «رویای آمریکایی: از پاپ تا به امروز» است و از روز نهم مارس آغاز به کار می‌کند.

«وارهول» این پرتره‌ها را پیش از مرگ بازیگر مشهور در سال ۱۹۶۲ کشیده بود. در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ اثر هنری از ۷۰ هنرمند به‌نمایش گذاشته می‌شوند. این نمایشگاه، هنر چاپ طی شش دهه گذشته در تاریخ آمریکا را بررسی می‌کند.

«اندی وارهول» (‌۱۹۸۷ - ‌۱۹۲۸) هنرمند، نویسنده، فیلم‌ساز و نقاش پیش‌رو آمریکایی در دهه ۱۹۶۰ با پرداختن به فرهنگ مصرف‌گرایی در کشورش به شهرت رسید و در نیویورک به‌عنوان یکی از چهره‌های شاخص شمرده می‌شد. او از بنیان‌گذاران هنر پاپ دهه ‌۱۹۵۰ در آمریکا بود. اکنون بزرگ‌ترین موزه‌ دنیا که به یک هنرمند اختصاص دارد، در پیتزبورگ پنسلوانیا موزه‌ «اندی وارهول» است. او ‌۲۲ فوریه ‌۱۹۸۷ در سن ‌۵۸ سالگی درپی اختلالات حین عمل جراحی در نیویورک درگذشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه