English

رقابت مستند «اعتراض وارد نیست» در فستیوال راه ابریشم ایرلند و LCFF اسپانیا

مستند «اعتراض وارد نیست» در ادامه حضورهای بین المللی خود به دو فستیوال اروپایی «راه ابریشم» ایرلند و همچنین جشنواره LCFF اسپانیا راه یافت.

رقابت مستند  «اعتراض وارد نیست» در فستیوال راه ابریشم ایرلند و LCFF اسپانیا

 به گزارش خبرگزاری موج، پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم راه ابریشم Silk Road Film Festival از 18 تا 22 اسفند 95 در شهر دوبلین جمهوری ایرلند برگزار خواهد شد و مستند «اعتراض وارد نیست» ساخته فرناز و محمدرضا جورابچیان، در بخش رقابتی این جشنواره روی پرده خواهد رفت.

این فیلم به همراه حدود سی فیلم دیگر مستند، کوتاه و سینمایی از کشورهای مختلف جهان، در بخش مسابقه رقابت خواهد داشت.

جشنواره LCFF اسپانیا نیز از 22 تا 25 بهمن در شهر بارسلونا برگزار می شود و بیش از 38 فیلم از 25 کشور دنیا در این جشنواره به رقابت می پردازند.

فیلم مستند «اعتراض وارد نیست» توسط فرناز و محمدرضا جورابچیان طی مدت 3 سال ساخته شده و به دست بهمن کیارستمی تدوین شده است.

«اعتراض وارد نیست» زندگی پنج مهاجر افغان در ایران را به تصویر می کشد که به شکلی کاملا اتفاقی در زمین های تنیس واقع در شمال شهر تهران مشغول به کار می شوند؛ توپ جمع می کنند و در اوقات بیکاری تنیس بازی می کنند. آنها تنیس یاد می گیرند و در آن پیشرفت می کنند، اما هر چقدر در این ورزش جلو می روند و پیشرفت می کنند جامعه جدید زندگی شان پذیرای آنها نیست و به چشم غریبه به آنها نگاه می شود. زندگیشان در برزخ سخت گذران روزمرگی و ترس از بازداشت و بازگردانده شدن به افغانستان و نیز آرزوی تنیس باز شدن و شرکت در مسابقات تنیس می گذرد و برای آنها چاره ای جز ماندن در شرایط اقامت غیر قانونی و یا رفتن به سمت آینده ای نامعلوم در غرب نمی ماند.

در حالی که سیل مهاجرت غیر قانونی به اروپا معضل کنونی عصر معاصر به شمار می رود، این فیلم بیننده را با بخشی مهم و اغلب نادیده گرفته شده از معضلات این مهاجران در خاورمیانه روبه رو می کند.

فرناز و محمدرضا جورابچیان با این فیلم، منتخب فستیوال هات داکس کانادا و ,Canadian Diversity Film Festival و همچنین کاندید بهترین فیلم مستند نیمه بلند در بخش کارگردانی دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت بوده اند و جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند شانزدهمین دوره جشنواره بیروت و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره نِز کلکته هند را نیز دریافت کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه