English

نشست «ترومای سرخ» در برج میلاد

فیلمی غیرمتعارف با لحن رئالیستی

نشست پرسش و پاسخ فیلم «ترومای سرخ» به کارگردانی اسماعیل میهن‌دوست در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

فیلمی غیرمتعارف با لحن رئالیستی

به گزارش خبرگزاری موج، در این نشست اسماعیل میهن‌دوست نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان، مرتضی مشهودی مدیر جلوه‌های بصری، کامران کیان‌ارثی صدابردار، سمیرا غلام‌زاده تدوین‌گر، آبان حسین‌آبادی، یگانه رجبی، نیکان راست‌قلم بازیگران حضور داشتند.
در ابتدای این نشست میهن‌دوست با اشاره به روند ساخت این فیلم از سینمای مستقل که مشکلات زیادی داشته است، بیان کرد: اساسا معتقدم که فیلمساز نباید زیاد درباره فیلمش صحبت کند اما درباره روند ساخت آن می‌گویم که اسفند ماه سال گذشته پس از گذراندن پیش تولید طولانی، فیلم را کلید زدیم. با وجود اینکه یک سوم قصه در مترو تهران می‌گذرد اما از سوی مترو بسیار اذیت شدیم و لیست ممیزی طولانی را دو روز پیش از آغاز فیلمبرداری جلوی ما گذاشتند.
وی ادامه داد: متاسفانه از آنجا که ارگان‌های متولی فیلمنامه غیر از ارشاد مشخص نیست، مترو تهران حکم داد که  که دستفروش و گدا در فیلمنامه نباید باشد و دزدی هم نباید در مترو به تصویر کشیده شود. بنابراین ما تغییراتی در فیلمنامه دادیم اما به این هم بسنده نکردند و ما را بیرون کردند و گفتند بعد از عید بیایید. نهایت شهریور ماه تواستیم سکانس‌های مترو را تمام کنیم.
در ادامه مرتضی مشهودی گفت: به دلیل محدودیت‌ها و ممیزی‌هایی که به فیلمنامه می‌خورد، مجبور شدیم بسیاری از فضاها را با جلوه‌های بصری به تصویر بکشیم که امیدوارم به خوبی از آب درآمده باشند.
در بخش دیگری از این نشست آبان حسین‌آبادی به عنوان یکی از بازیگران فیلم گفت: سال گذشته از سوی کارگردان برای این پروژه دعوت به همکاری شدم اما نقش من در مسیر فیلمبرداری تغییر کرد و از آنجا که بازیگر تئاتری هستم از پیشینه تئاتری‌ام نکاتی را به نقش اضافه کردم.
یگانه رجبی نیز بیان کرد: «ترومای سرخ» بیست چهره تئاتری را به سینما معرفی می‌کند واین فقط یک ادعا نیست. کارگردان آن از مدیوم تئاتر بازیگرانی را به سینما معرفی کرده و زمان زیادی را برای تمرین با آنها گذاشته است.
این بازیگر افزود: آقای میهن‌دوست در روند ساخت این فیلم به مانشان داد که توانایی آن را داریم که در فیلم‌های دیگر سینمایی هم حضور داشته باشیم و بازی در سینما خیلی برایمان نا‌آشنا و دور از تصور نخواهم بود از او بابت سینمای امنی که به من نشان داد،ممنونم.
وی بر زحمات بازیگران در مدیوم تئاتر تاکید و تصریح کرد: حرف‌های زیادی در این چند سال که در تئاتر بوده‌ام، در دلم مانده است. ما بازیگران تئاتر زحمت زیادی می‌کشیم اما کسی ما را نمی‌بیند. خوشحالم که اکنون به واسطه استعدادهایمان روی پرده سینما بودیم. ای کاش کارگردانان دیگر سینما هم  به تک تک پلاتوهای این شهر سر بزنند و زحماتمان را ببینند .
نیکان راست‌قلم هم گفت: خوشحالم که بیست چهره تئاتری اینجا هستند و  زحمت‌های چند ساله همه‌مان بر روی پرده سینما دیده شد. به عنوان یک زن احساس می‌کنم چقدر به این فیلم نزدیک هستم و تلاش مردانه یک زن را در فضای زندگی‌اش می‌بینم. امیدوارم حال خوب این نقش را به مخاطبان به خوبی ارائه داده باشم.
سمیرا غلام‌زاده نیز با اشاره به دومین همکاری‌اش با میهن‌دوست در فیلم «ترومای سرخ» به عنوان تدوینگر آن بیان کرد: قبل از این فیلم، تدوین یک مستند بلند میهن‌دوست را انجام داده بودم اما این کار تجربه متفاوتی بود چراکه فیلمی نامتعارف با روایت خاص بود پس در نتیجه تدوین آن حساسیت زیادی می‌طلبید.

در بخش دیگری از این نشست میهن‌دوست با اشاره به اینکه «ترومای سرخ » مخاطب خاص دارد، بیان کرد: اساسا برخی فیلم‌ها حوصله و هوش بیشتری برای دیدن از سوی مخاطب می‌طلبند و معتقدم سینما باید مخاطب را به مشارکت بکشد. اگر این فیلم قرار بود برای مخاطب عام ساخته شود، مدل دیگری باید می‌شد. طیف مخاطب خاص با آن ارتباط برقرار می‌کند و ساختار آن به گونه‌ای است که غیر متعارف، داستان را روایت می‌کند. البته لحنی رئالیستی و روایت خطی دارد و نمی‌خواستم نزد مخاطب، پرسوناژ ذهنی از هیچ کاراکتری شکل گیرد.
وی در پایان افزود: عنوان این فیلم برگرفته از یک اصطلاح روانپزشکی است به معنای آسیبی که از گذشته به فرد وارد شده و آثارش هنوز وجود دارد. وجه تسمیه آن با واژه سرخ را توضیح نمی‌دهم و آن را بر عهده مخاطب می‌گذارم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه